מייק פומפאו
מייק פומפאוצילום: רויטרס

הועידה אותה מכנסת ארה"ב בוורשה באמצע חודש פברואר תעסוק ב"יציבות, בשלום ובביטחון במזרח התיכון, והבטחת העובדה כי איראן אינה מהווה השפעה מזיקה באיזור".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הוא אחד המוזמנים לכנס, בו אמורים לקחת חלק גם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו וכן שורת שרי חוץ מהעולם, בהם גם של מדינות ערביות מהמפרץ הפרסי כמו גם שרי החוץ של ירדן, מצרים, מרוקו ועוד. גם שרי החוץ של מדינות אסיה, אפריקה, המזרח התיכון ואירופה יקחו חלק בכנס.

עפ"י דיווח בחדשות ערוץ 10, נתניהו עדיין לא השיב האם יקח חלק בכנס שיתקיים חודשיים לפני הבחירות בישראל. ההערכות הן כי הכנס בפולין נועד גם להפיג את החששות בקרב מנהיגים רבים בעולם, במיוחד בישראל, מהתגברות הפעילות האיראנית בסוריה בעקבות הנסיגה של צבא ארה"ב משטחה של סוריה כפי שהודיע הנשיא טראמפ. בימים האחרונים החל צבא ארה"ב לפנות נשק וכלי רכב צבאיים משטח סוריה.

באיראן תקפו את הכנס הצפוי בוורשה וכינו אותו "קרקס אנטי – איראני נואש" בהודעה שפירסם שר החוץ האראני מוחמד זריף פירסם הודעה בה כתב "תזכורת למשתתפי הועידה האנטי –איראנית: אלו שהשתתפו במופע האחרון של ארה"ב נגד איראן הם מתים, מבויישים, או הושלכו לפינות. איראן חזקה מאי פעם. ממשלת פולין לא תוכל לשטוף את הבושה: בעוד איראן הצילה פולנים בשואה, היא מארחת כעת קרקס אנטי – איראני נואש".

בממשלת פולין לא הגיבו בינתיים לדברי איראן, אולם בשנים האחרונות ישנה התחממות ביחסים בין פולין וארה"ב לאחר שפולין ביקשה להציב בשטחה חיילים של נאט"ו ושל צבא ארה"ב במטרה להגן עליה מפני תוקפנות רוסית אפשרית. ארה"ב אכן הציבה מאות חיילים בשטח ארה"ב, בחודשים האחרונים הציעה פולין להקים בסיס צבאי אמריקאי בשטחה, ולכן ממשלת פולין רואה חשיבות רבה בהמשך שיתוף הפעולה עם ארה"ב ואירוח הועידה האזורית.