למה חשוב לשמור על שגרת שינה עקבית אצל תינוקות?

שגרת שינה כוללת מספר הרגלי שינה ותנאי שינה הנוגעים לסביבה, לשעות, לתנוחת השינה, לגירויים חיצוניים – ועוד.

תוכן שיווקי , ז' בשבט תשע"ט

תינוק, אילוסטרציה
תינוק, אילוסטרציה
צילום: iStock

שגרת שינה עקבית אצל תינוקות היא מצב נדיר יחסית, ובפרט ללא קבלת ייעוץ אישי של יועצת שינה. כאשר היא כן מושגת, היתרונות עבור התינוק ועבור הוריו הם רבים.

התינוק ירוויח מכך גם בהווה וגם בעתיד הקרוב והרחוק, וההורים ירוויחו שינה טובה יותר בעצמם וקשר טוב יותר עם ילדם. שגרת שינה כוללת מספר הרגלי שינה ותנאי שינה הנוגעים לסביבה, לשעות, לתנוחת השינה, לגירויים חיצוניים – ועוד, וחשוב ללמוד אותם ולדעת כיצד להקפיד עליהם.

פיתוח הרגלי שינה לעתיד

הרגלי שינה בריאים ועקביים ממשיכים גם לבגרות. אנשים אשר בינקותם סבלו משגרת שינה בלתי עקבית, עשויים לפתח הפרעות שינה שונות בהמשך. חשוב להטמיע שגרת שינה והרגלי שינה בריאים ויציבים כבר מהגיל הצעיר ביותר. התינוק שלכם ירוויח מזה לכל אורך חייו.

פיתוח שעון ביולוגי

שגרת שינה עקבית עוזרת לתינוק לפתח שעון ביולוגי ולהפריד בין יום ולילה. הוא לומד לזהות את הסימנים הנוגעים לשגרה שלו ומתי הוא בדרך לשינה מתוקה. הוא מפתח ציפיות לעתיד להגיע בהתאם לפעולות והפעילויות שהוא חווה כחלק מהשגרה במהלך היממה.

שינה טובה ויציבה

כמובן ששגרת שינה עקבית עוזרת באופן כללי להשיג שינה טובה, יציבה ומבורכת. התינוק ישן טוב יותר וברצף וקם רענן.

התפתחות תקינה

בכך ששגרת שינה עוזרת ליצירת שינה טובה, היא עוזרת לקידום בריאותו והתפתחותו התקינה של התינוק.

סיגול הרגלים ויכולות

תינוק אשר חווה שגרת שינה עקבית לומד להרגיע את עצמו, להירדם לבד ולחזור לישון כאשר הוא מתעורר. הוא מסגל את היכולת להיות עצמאי, ובכך מאפשר גם להוריו לחיות ולישון בצורה מאוזנת, מספקת ובריאה יותר.

תחושת ביטחון

אנשים רבים, בכל הגילים, אך בפרט בגילים הצעירים, מקבלים תחושות חשובות של רוגע וביטחון מעצם קיום שגרה. התינוק מרגיש מוגן, שליו, שמח ובטוח כאשר הוא נמצא בתוך מסגרת של שגרה, לרבות שגרת שינה.

ייעוץ שינה

הורים רבים שואלים את עצמם - איך להרדים תינוק? כמה שעות תינוק צריך לישון? איך לפתח שגרת שינה עקבית ויציבה? ייעוץ שינה מספק להם מענה חשוב לכל השאלות ועוזר להם לפתח הרגלי שינה בריאים ושגרה טובה בקרב התינוק שלהם.