"מצבנו מתדרדר בכל יום מאז אוסלו"

בכנס הריבונות בלאומיאדה שהתקיים בסוף השבוע באילת השתתף גם פעיל זכויות האדם באסם עיד, ממובילי המאבק בהנהגת הרש"פ.

עיד סיפר מעל בימת הפאנל כי בשיחה שקיים שמע מפי אישיות בכירה בחברון כי אם ישראל תודיע על מפקד תושבי חברון לקראת מהלך של אזרוח, "לילה קודם לכן כל העיר ג'נין הייתה מסתננת לתוך חברון...".

בדבריו הדגיש עיד כי הקולות העולים מהתקשורת הערבית נגד אפשרות של ריבונות ישראלית ונרמול יחסים עם ישראל נובעים אך ורק משום שהתקשורת ברש"פ נתונה כולה בידיה של ההנהגה שם ובהתאם מובילה את ניהול הסכסוך ולא מציאת דרכים לפתרונו.

מציאות זו מונעת מאוכלוסייה פלשתינית גדולה לומר את אשר על ליבה, כלומר להביע את הרצון להסתפח לישראל. משום כך סבור עיד כי המהלכים נתונים אך ורק בידי ההנהגה הישראלית.

עיד מספר על כמויות אדירות של פלשתינאים המוצאים כל דרך כדי לעבור לשטחי יהודה ושומרון שבשליטת ישראל על מנת להימלט מהשלטון הפלשתיני המחזיק בהם כבני ערובה. "מצבנו מתדרדר בכל יום מאז אוסלו. הפכנו לקרבן. הרש"פ משליטה פחד ואימה כך שאין עוד אנשים כמוני שצועקים 'הצילו'. אני עובר בעולם ומסביר מה עושה לנו הרש"פ. יש מי שאני פוגש אבל מתים מפחד ולא אומרים את דעתם".

בעקבות דבריו אלה של באסם עיד הוסיף השר אלקין וטען כי מי שיוביל לריבונות הם דווקא הפלשתינים, והדבר יקרה עם לכתו מההנהגה של אבו מאזן, אז תיווצר מציאות בה לא תהיה לישראל ברירה אלא להחיל את ריבונותה על השטח ומוטב שהא תיערך לכך כבר כעת.