שקד נגד דברי גנץ על חוק הלאום

תגובות חריפות בימין להצהרתו של יו"ר מפלגת חוסן לישראל הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לפיה יפעל לתיקון חוק הלאום.

ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר ועדת חוק יסוד הלאום, מסר בתגובה, "חוק הלאום לא דורש תיקון. חבל שבפעם הראשונה שבה גנץ בוחר לשבור שתיקה, הוא עושה זאת כדי לתקוף את חוק היסוד שמעניק למדינת ישראל את תעודת הזהות שלה ומעגן את ערכיה".

"בדבריו, גנץ למעשה מבקש למוטט את הערכים היסודיים ביותר עליהם מושתת הציונות. אסור לשכוח: רוב מכריע בכנסת (62 ח"כים) ובציבור (58%) תומכים בחוק בצורה גורפת. גנץ שבר שתיקה ופגע בחוסן ישראל", הוסיף אוחנה.

מפלגת הימין החדש תקפה גם היא את גנץ, ‏"אמירתו הראשונה של גנץ בפוליטיקה מבהירה - גנץ חבר לשמאל".

"‏חוק הלאום הינו הישג היסטורי אשר מחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"צ. ‏תכנית גנץ לשינוי חוק הלאום מבהירה את עמדתו", הוסיפו במפלגה.

השר יריב לוין ממובילי חוק הלאום תקף אף הוא ואמר "יצא המרצע מן השק ונחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ. חוק הלאום שהעבירה ממשלת הליכוד מעגן את הבסיס הציוני של מדינת ישראל וכל פגיעה בו פירושה פגיעה בהתיישבות היהודית ובזהות היהודית. נמשיך להגן על זהותה של המדינה ולמנוע כל ניסיון לפגוע בחוק הלאום".

אלוף במיל׳ עוזי דיין, חבר תנועת הליכוד, אמר בתגובה כי "גנץ חיכה הרבה זמן כדי לפתוח את פיו, ובפעם הראשונה שעשה זאת, הוא בוחר לתקוף ולהחריב את אחד החוקים החשובים והצודקים שעברו סוף סוף בכנסת האחרונה. חוק יסוד המחזק את ערכיה הציוניים והיהודיים של מדינת ישראל. לאחינו הדרוזים נדאג באופן מעשי ולא בדיבורים. יצא המרצע מן השק. גנץ הוא שמאל, ומפלגתו היא אנטי חוסן לישראל. מי שרוצה ימין אחראי, ציוני ועם קבלות - צריך להצביע לליכוד".

כאמור, יו"ר מפלגת "חוסן לישראל", הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, נפגש היום עם מנהיגי מחאת הדרוזים ולראשונה מאז נפתח קמפיין הבחירות התייחס בקולו לסוגיות שבמחלוקת.

גנץ שוחח עם ראש המחאה ואמר, "יש לנו ברית דמים אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים, אנחנו צריכים לוודא שבצורה משותפת אנחנו בונים את השותפות הזו ואת הברית הזו כברית חיים כמו שראוי שיהיה".

"אני אעשה כל שביכולתי לפעול למען תיקון נכון של החקיקה שיביא לידי ביטוי את הקשר העמוק והבלתי ניתן לניתוק לא רק בקרב אלא גם בחיים, לא רק בקושי אלא גם בטוב. תודה שבאתם", הוסיף גנץ.