רשימת האיחוד הלאומי - רגע ההכרזה

מפלגת האיחוד הלאומי השלימה הערב (שני) את בחירת רשימתה לכנסת הבאה שתהיה חדשה לגמרי ותשלב כוחות חדשים, לצד היושב ראש הנבחר, ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

למקום השני נבחר מזכ"ל המפלגה אופיר סופר, אל המקום השלישי הגיעה ח"כ לשעבר אורית סטרוק. הפעיל יוסי כהן נבחר למקום הרביעי והרב עמיחי אליהו למקום החמישי.

יו"ר האיחוד הלאומי הנבחר ח"כ בצלאל סמוטריץ', שיבח את הבחירה, "האיחוד הלאומי בחר נבחרת מנצחת. המשימה שלנו כעת היא לאחד את הציונות ולהמשיך להוביל. הציונות הדתית מובילה בכל תחומי החיים במדינת ישראל, בצבא, בהתיישבות בכל רחבי הארץ ונמשיך להוביל גם בפוליטיקה. אני שמח וגאה בנבחרת שלנו ומהיום אנחנו מתחברים מחדש כציבור, מתחברים מחדש לתורה, לעשייה, לשטח. יוצאים לדרך חדשה בכל הכוח".

לפני כן, כאמור, בחרו חברי המרכז את בצלאל סמוטריץ' לתפקיד היושב ראש שיוביל את המפלגה בבחירות הבאות לכנסת. חברי המרכז העדיפו את סמוטריץ' על מנהיג המפלגה בשתי הקדנציות האחרונות, השר אורי אריאל. השר אריאל זכה ב-40 קולות, בעוד ח"כ סמוטריץ' גרף 83 קולות של חברי המרכז. בהצבעה השתתפו 123 מתוך 129 חברי המרכז.

סמוטריץ' אמר בנאום לאחר בחירתו, "אין בי שמחה עכשיו. יש בי אימה ויראה מכובד האחריות שהטלתם זה עתה על כתפיי. הנני העני ממעש, נרעש ונפחד. בראש ובראשונה אני פונה ביראת כבוד למורי ורבי, ידידי היקר השר אורי אריאל: תודה מעומק הלב על שהנהגת את ספינת האיחוד הלאומי במשך שנים ארוכות בימים קשים וברגעי שלווה, במסירות אין קץ ובאחריות גדולה".

"אני קורא לך אורי, בקריאה נרגשת, מעומק הלב, להמשיך ולתרום מניסיונך הרב להצלחת המפלגה. אני סמוך ובטוח שעוד נכונו לך שנים רבות של עשיה למען עם ישראל, ונשמח מאוד להיות חלק מכך", הוסיף היו"ר החדש.

הוא ציין כי "בני ובנות הציונות הדתית - בפריפריה ובהתיישבות, בערים בקיבוצים ובמושבים - מובילים את מדינת ישראל בכל תחומי החיים. יש מי שמנסים בתקופה האחרונה לגמד אותנו וטוענים שהציונות הדתית סיימה את דרכה. שהיא איבדה את יכולת ההשפעה שלה. שכדי להנהיג ולהשפיע צריך לעזוב אותה".

הוא גם היפנה קריאה לאחדות בציונות הדתית. "מכאן אני קורא לחברנו בבית היהודי בואו נתחבר מחדש - זה זמן אחדות. אני מקווה שחברינו בבית היהודי יצליחו לייצב במהרה את הספינה שלהם, לעצב את רשימתם ולהתחבר מחדש. אנחנו מתחברים היום מחדש בית אל וגבעת שמואל, קריית משה וכפר גנים, שדרות אופקים ורמת הגולן. מתחברים מחדש לגאוות היחידה ולתחושת השייכות והשליחות שמאפיינת אותנו עשרות בשנים. מתחברים מחדש לעצמנו", הוסיף חבר הכנסת.

"אנחנו יוצאים לאחד את הציונות הדתית, לגבש אותה ולהחזיר אותה הביתה", סיכם יו"ר האיחוד הלאומי החדש.