נפרדו בתיקו
נפרדו בתיקוצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

האפקט עזר? דווקא מולם. עם 23 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד, 6 ניצחונות רצופים ומבול של שערים, נעצרה הערב (שני) מכבי ת"א כשסיימה בתיקו 1:1 דרמטי מול יריבתה העירונית - הפועל ת"א.

הצהובים מת"א הגיעו למשחק הערב, שנעל את המחזור ה-18 בליגת העל בכדורגל, כשהם במקום הראשון במרחק 15 נקודות מהשניה בטבלה וכשהיריבה העירונית שממול - הפועל, עמוק בתחתית טבלת ליגת העל בכדורגל ונמצאת בצרות צרורות.

היה זה משחק קצוות לכל דבר ועניין, אך כיאה לדרבי התל אביבי המשחק סיפק רגעי כדורגל גדולים, יריבות עיקשת ולא מעט דרמה בסיום.

האדומים מת"א שהגיעו עם מאמן חדש-ישן על הקווים בדמותו של קובי רפואה, שחזר לאחר 7 מחזורים לקווים, פתחו לא רע בכלל את המשחק ולפרקים ארוכים לא הזכירו בכלום את משחקיהם האחרונים שהביאו אותם אל תחתית הטבלה.

ואז, דווקא כששלטו והגיעו למצב קורץ ממנו לא הצליחו להבקיע לאחר הצלה גדולה של שוער מכבי, ראיקוביץ', נענשו בצד השני. התקפה מתפרצת אדירה הסתיימה בבעיטה חזקה של צ'יקו אפואדו שקבע בדקה ה-32 יתרון לזכות המכבים.

אולי זו תחושת השובע, אולי זו היהירות ואולי זה המרחק הבטוח מכל היתר, מכבי הייתה רחוקה מלהציג את יכולתה מהשבועות האחרונים, ולא הצליחה להגיע למצבי הבקעה גדולים.

באין כדורגל גדול, היריבות והאמוציות התפרצו על כר הדשא, ובדקה ה-81 נותרה מכבי ת"א בעשרה שחקנים, לאחר שאיתי שכטר הורחק בתום תגרה אלימה על הדשא בין השחקנים.

כשהם עם עשרה שחקנים ומציגים את אחד ממשחקיהם החלשים העונה, בדקה ה-89 שילמו המכבים את המחיר היקר, כשכדור תועה הגיע לרגלו של עמנואל בואטנג הצעיר שבבעיטה מחוץ לרחבה קבע שיוויון דרמטי - 1:1.

האם זה אפקט החלפת המאמן של האדומים? האם זו הזחיחות של הצהובים? קרב הקצוות בדרבי התל אביבי מסתיים בתיקו, בפעם השניה העונה - הכי רחוק ממה שכולם ציפו לו. מכבי נותרת עדיין במקום הראשון, הפועל חולמת על היחלצות מהתחתית.