גדעון סער
גדעון סערצילום: קובי ריכטר/TPS

שר הפנים לשעבר גדעון סער, המתמודד בפריימריז הקרובים לרשימת ''הליכוד'', בירך על החלטת מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, לחתום על הצו המחיל את "רפורמת הפרגולות" גם ביהודה ושומרון.

"מברך על כך שתושבי יהודה ושומרון יוכלו סוף סוף ליהנות מהרפורמה שהובלתי והעברתי לפני 5 שנים בעת כהונתי כשר הפנים", אמר סער.

''הרפורמה נועדה להקל על אזרחי ישראל ולהפחית את הבירוקרטיה והריכוזיות במערכת התכנון. ברפורמה יש דגש על הסרת חסמים, קיצור לוחות זמנים, צמצום הבירוקרטיה והפחתת הריכוזיות. הגיע הזמן לנורמליזציה של החיים היהודיים ביו"ש. זה צריך להיות היעד של הליכוד בקדנציה הבאה".

במסגרת הרפורמה שיזם סער, ישנם צעדים משמעותיים שנועדו לתת מענה לאתגרים איתם מתמודדת מערכת התכנון בישראל ויש להם השפעה ישירה על אזרחי ישראל. תיקון 101 לחוק התכנון והבניה, הידוע בכינויו "רפורמת הפרגולות", מציע יותר סמכויות לועדות המקומיות והמרחביות, ובמקביל מאפשר הקלות או פטור למי שרוצה להוסיף בחצר ביתו אלמנטים כגון מחסן, פרגולה, גדר, סככת כניסה, סככת חניה וכדומה.

החוק גם קובע הליך מקוצר לסגירת מרפסת, תוספת ממ"ד ועוד. החוק מפשט הליכים ומפחית משמעותית את הבירוקרטיה בתחום התכנון והבנייה בארץ.