מנחם בן שחר
מנחם בן שחרצילום: חופשי

אך השתחררו רוב הנערים העצורים ושבו לבית הוריהם, כאשר הכל יודעים כי אין כל בדל של חומר ראיות כנגדם, ונתקבלה בשורה חדשה - ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את האלוף במיל' אבי מזרחי, לשעבר מפקד פיקוד מרכז, כאחראי מיוחד לפרויקט חדש.

הפרוייקט נועד להחזיר את נערי הגבעות אל מערכת החינוך, כחלק מהניסיון לפתרון כולל ובין-משרדי לבעיית נוער הגבעות. כך דווח בחדשות עשר.

אבי מזרחי, למי שלא מכיר, קצין בכיר בעברו, איש שמאל מובהק המשתייך לארגון 'מפקדים למען בטחון ישראל'. תחת השם הניצי הזה פועלים אישים ביטחוניים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית בישראל, להפיץ את מסריהם תחת חסות 'מקצועית' וביטחוניסטית כביכול.

הצוות שבראשותו נועד 'להחזיר את נערי הגבעות אל מערכת החינוך', נשמע סביר? כיצד הם יעשו זאת? אולי באמצעות עינויים? או הרחקות המוניות? אבי מזרחי, שחתם בעבר על עשרות צווים מנהליים דרקוניים, ימשיך בקו העיקש והטיפש של משטרת ש"י והשב"כ כפי שנחשפו לכל בשבועות האחרונים. באמצעות הכפשה, סיסמאות נבובות כמו ''הטרור היהודי הוא הסכנה האמיתית'', ינסו לקבל לגיטימציה לפעולות כוחניות והרסניות, מה שיוביל להקצנה נוספת אצל הנערים.

איפה ההיגיון? זו ממשלת ימין? בראשות נתניהו? והליכוד? מה היעילות של צוות שנוטה שמאלה בצורה כה חריפה? אין אנשי מקצוע בלי נטייה פוליטית חריפה? די עם החנופה הזו לאנשי שמאל.

הצוות הזה יכול לעלות לנו ביוקר, חברים. כאשר הממסד מרים את הלהבות בצורה טיפשית, הצעירים לא 'נכנסים למערכות החינוך', ממש לא. בגפרור אפשר לעשות שימוש יעיל וזהיר, אך לכבות אותו עם בנזין זה לא רעיון טוב אלא מתכון לפיצוץ. צוות כזה שהורתו ולידתו אינם בחכמה, הולך להבעיר את השטח עוד ועוד, וזה לא מה שנצרך כרגע. או אולי בעצם כן?

הכותב הוא איש חינוך ויועץ. תושב גבעת רונן, הר ברכה