הרמטכ"לים של צבא העם
הרמטכ"לים של צבא העםצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום (שלישי) בבית הנשיא את הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף גדי איזנקוט ואת הרמטכ"ל הנכנס רב-אלוף אביב כוכבי, יחד עם נשותיהם.

הנשיא חיבק את כוכבי ואיזנקוט ואמר "אומרים שכשהצנחנים מחליפים את גולני בקו, הם מיד סופרים כמה פעולות עשו גולני במהלך השהות שלהם בקו והמשימה שלהם מאותו רגע, היא לעשות אותו מספר פעולות, ולפחות עוד אחת", סיפר הנשיא.

''גדי מבית הגידול של גולני. גדלת בחטיבה מספר אחת, מחייל עד מח"ט והיית לחייל מספר אחת שלנו. השורשים שלך הם שורשי העץ של גולני. גדי, צה"ל בתקופתך לא חדל להילחם בכל החזיתות ובמיוחד במסגרת המב"ם, אותה מערכה שבין המלחמות, היא מלחמה בפני עצמה מסוג חדש, עיקשת, סיזיפית, שוחקת וקשה. במערכה הזו אביב פעל לצדך, איתך, כסגנך".

ריבלין פנה לרמטכ"ל הנכנס "אביב, צה"ל מקבל רמטכ"ל מצוין. הטוב שבטובים. אני בטוח שתיטיב לנווט את צה"ל אל עבר אתגרי המחר, באותה נחישות שאפיינה אותך עד כה. אתה מבין את המורכבות ואת כובד האחריות. עכשיו אין יותר אחראי ממך''.

בסיום דבריו הוסיף הנשיא: "הייתי רוצה לומר היום לכל העם בישראל- הרמטכ"לים שלנו הם הרמטכ"לים של כל צה"ל. הם הרמטכ"לים של צבא העם, הם רמטכ"לים של כולם לא רמטכ"לים של ימין ולא רמטכ"לים של שמאל".

הרמטכ"ל היוצא איזנקוט הודה לנשיא על ארבע השנים האחרונות בתפקידו, "כבוד הנשיא אני רואה סמליות רבה בעובדה שאנחנו מגיעים לכאן למשכן הנשיא אחרי שהיינו בהיכל הזיכרון הלאומי לחללי צה"ל, ובביקור בכותל המערבי. אני אומר את זה משתי סיבות עיקריות - ראשית, מוסד הנשיאות מבטא את הממלכתיות שהיא מושג מעצב בעשייה של צה"ל. והדבר השני זה היחס החם שיש לצה"ל, האהבה הגדולה, הגיבוי ובעיקר העצה הטובה שליוותה אותי בכל התפקיד, ואני משוכנע שזה ימשך בתפקיד של אביב".

איזנקוט פנה אל הנשיא בצחוק מתגלגל ואמר "ואם יש איזה שהם לקחים אחרי ארבע שנים, אני מציע לך לשקול להחזיר את השירה בציבור ביום העצמאות, נראה לי שפספסנו משהו".

הרמטכ"ל הנכנס כוכבי התייחס בדבריו להזמנת הנשיא ורעייתו את הנוכחים לפגישה ביום חילופי התפקידים, "אני מרגיש אחריות מאוד מאוד גדולה ובאותה נשימה אני באמת מרגיש ביטחון רב בגלל האנשים שיש לנו. אני מבין היטב את גודל האתגרים ובטוח שהאנשים ידעו להמשיך אותם או לפצח אותם ולייצר את המענה כפי שצריך.

''ברוח הדברים שאמר הרמטכ"ל היוצא גדי, אני אוסיף עוד מילה על בית הנשיא. בית הנשיא הוא לא רק סמל של ממלכתיות, הוא גם סמל של אחדות. אני אעשה הכול כדי שצה"ל יהיה מקור של אחדות לכל החלקים בעם, שמכבד את כל האנשים מכל הזרמים, ונותן מקום לכולם לפעול, לחיות, לשהות, כדי שכל אחד ירגיש שזה הבית שלו", כך כוכבי.

משם המשיכו הזוגות לארוחת צהריים צמחונית כמחווה לכניסתו של הרמטכ"ל הצמחוני הראשון לתפקידו.