מושל פלורידה רון דה סנטיס
מושל פלורידה רון דה סנטיסReuters

מושל מדינת פלורידה, רון דה סנטיס הרפובליקני, איים הלילה (רביעי) כי יטיל סנקציות על ענקית השכרת הדירות לטווח קצר Airbnb בעקבות החלטתה לאסור על פרסום דירות להשכרה ביהודה ושומרון.

דה סנטיס אמר כי החלטת החברה פוגעת באופן מכוון ביהודים. "יש לנו מחויבות מוסרית להתנגד למדיניות של Airbnb, המכוונת נגד יהודים באופן מובהק", אמר.

המושל אמר כי ישנן שתי פעולות אפשריות נגד החברה: לא להשתמש בשירותי החברה עם כספי המדינה ואיסור אפשרי של השקעה בחברה עם כספי הפנסיה של מדינת פלורידה. דה סנטיס הדגיש כי עמדת פלורידה בנושא תשתנה אם החברה תחליט לחזור בה.

בתגובה לדבריו של דה סנטיס אמר דובר מטעם Airbnb כי "אנו מחויבים ליותר מ-20 אלף מארחים בישראל". הדובר הבהיר כי החברה אינה תמוכת בקמפיין ה-BDS הקורא להחרמת ישראל.

כזכור, בחודש נובמבר גרמה Airbnb לסערה לאחר שהודיעה כי תסיר את כל הצעות המגורים ביישובים היהודיים ביהודה ושומרון. Airbnb היתה נתונה ללחץ של גורמי שמאל לאורך שנים, שדרשו להפסיק להציע את השירות ביישובי יו"ש.

לפני כחודש ביקרה משלחת בכירים מהחברה בירושלים ונפגשה עם שר התיירות, יריב לוין. בתום הפגישה הודיעה חברת Airbnb כי מדיניות החרם על יהודה ושומרון לא תיושם בפועל והחברה תמשיך בדיאלוג עם ממשלת ישראל.

עם זאת, לאחר מכן החברה הבהירה כי המדיניות החדשה הוקפאה אך לא בוטלה.

"Airbnb מביעה באופן חד-משמעי את התנערותה מתנועת ה-BDS ומבטאת את מחויבותה להמשיך ולפתח את עסקיה בישראל, כדי לאפשר ליותר תיירים מרחבי העולם ליהנות מפלאי הארץ ותושביה", נאמר בהודעה.