שקד: יום סוער עבורי כשרת המשפטים וכאישההחדשות 13

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה בצהריים (רביעי) לפרשה שמטלטלת את עולם המשפט הישראלי.

"זהו יום סוער עבורי כשרת המשפטים וכאישה", אמרה שקד והדגישה כי ''השופטים בישראל עושים עבודתם נאמנה, ויש לקוות שהחקירה תושלם בהקדם. אני לא זומנתי למתן עדות ולא נחקרתי".

מוקדם יותר הותר לפרסום כי יחידת להב 433 של המשטרה חוקרת חשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע למשטרה לפני כשבועיים.

מדובר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם.

הבוקר, בפעילות של היחידה, נעצר לחקירה חשוד אחד, שהינו עורך דין, ועד כה זומנו והגיעו לחקירה שתי חשודות נוספות - אחת מהן שופטת שלום ואחת מהן עורכת דין - וכן זומנו עדים, נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב.

החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ומפוקחת על ידי פרקליט המדינה. כל יתר פרטי הפרשה עודם אסורים בפרסום. ייתכן שחברי הוועדה למינוי שופטים, בהם נשיאת העליון ושרת המשפטים איילת שקד, יזומנו למתן עדות.

החקירה נפתחה באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אולם הוא פסל את עצמו מלטפל בסוגייה בשל חברות אישית עם החשוד המרכזי. פרקליט המדינה שי ניצן מפקח על החקירה.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד פרסמו הודעה משותפת בעקבות חקירת השוחד המיני תמורת קידום השופטים. ''בימים האחרונים נפוצה חרושת שמועות בנוגע לפרשה הנחקרת ביחידת להב 433 והנוגעת למינוי שופטים", נכתב בהודעה.

''היום הותרו לפרסום פרטים הנוגעים לחקירה והובהר כי מדובר בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ולניסיון להביא למינוי שופט שלום לבית המשפט המחוזי שלא קודם.

''בעקבות פרסום זה ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת.

''עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין''.

שקד וחיות הוסיפו: ''ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה''.

יו"ר לשכת עורכי הדין, עורך הדין אפי נוה, ייצא לנבצרות או יתפטר על רקע הפרשה שמטלטלת בימים האחרונים את מערכת המשפט בישראל.