יונתן רזאל בפאב 40
יונתן רזאל בפאב 40צילום: דפי אדלר

רמת הנגב: לא בכל יום זמר כמו יונתן רזאל מגיע לרמת הנגב. התכנסנו בפאב 40 שבקיבוץ טללים וניצלנו את הבמה עם הפסנתר כנף כדי לקיים שיח מחמם לפני ההופעה, בהובלת הרב אלקנה שרלו.

איך אנחנו מתבוננים באנשים בעלי נקודות מבט שונות לחלוטין ואף סותרות לשלנו? איך אפשר לחיות כאן כמחנה אחד, עם אחד על אף השונות הגדולה והחיונית בינינו? ההופעה הייתה מחממת ומרוממת.

רימון מתחמשים בחומש
רימון מתחמשים בחומשצילום: תרבות יהודית

קרני שומרון: מסיבת חומש בית ספר ממלכתי רימון קרני שומרון. זאת השנה השנייה שבה מנהלת בית הספר "רימון" לימור ארמה משדרגת את מסיבת החומש השנתית יחד עם המועצה הדתית קרני שומרון ועם רכז התרבות היהודית ישי אייזן.

האירוע כלל תהלוכת כלייזמרים מבית הספר עד בית הכנסת ''ישראל הצעיר", חוויה רוחנית, ערכית וציפייה לעוד. לאור ההצלחה בשנתיים האחרונות המנהלת וועד ההורים החליטו למנף את האירוע והשנה ילדי כיתות ו' בנים ובנות ילמדו על בר/בת מצווה ויכינו את דרשותיהם.

מדרשיר לט"ו בשבט
מדרשיר לט"ו בשבטצילום: תרבות יהודית

קרית עקרון: ערב קסום במיוחד לכבוד ט"ו בשבט התקיים במתנ"ס קריית עקרון, עם אנסמבל שיר אדמה שלקחו אותנו אל מסע אישי וכללי אל מחוזות הגעגוע והחלום הארץ –ישראלי, חיבור מופלא של שמים וארץ בשילוב מדרשים מפרשות השבוע וזמר עברי עם שירי הארץ הטובה.

במופע התארח ג'קי לוי שהקסים את השומעים בסיפורים ואנקדוטות משעשעות. הקהל הרב שהגיע הצטרף ושר יחד את השרים האהובים והמוכרים ובסיום הערב ציין את ייחודיות ואיכות האירוע.

באירוע נכחו ראש המועצה חובב צברי, בת החן גזאל סגנית ראש המועצה ומחזיקת תיק תרבות יהודית, ומשה לוי מחזיק תיק חינוך. תודה מיוחדת לאבישג ישר - מנהלת תרבות יהודית במועצה.

דרך האבות
דרך האבותצילום: תרבות יהודית

ירושלים: בסינמטק בירושלים הוקרן סרט תיעודי, "דרך האבות", שביימה טלי אוחיון, המהווה מסע אל ההיסטוריה המקראית, המדרשים ותורת הסוד אל הייעוד שלנו "ארץ ישראל" .

הסרט מביא את הצופה למסע על ציר כביש 60 דרך האבות והאימהות, מערת המכפלה, קבר יוסף והר הבית. טלי מציגה נקודת מבט ימנית ותורנית, כאשר המדרשים מאירים את ההיבטים הפוליטיים של המקומות הקדושים.

המרואיינים המרכזיים הם נועם ארנון, מוטי קרפל, בני קצובר, אשרף ג'עברי ועוד. לאחר הקרנת הסרט נערך דיון בשיתוף הקהל עם מוטי קרפל וטלי אוחיון.