ארכיון
ארכיוןצילום: האתר הרשמי של ברצלונה

כשהיא עוד על גלי הניצחון המטורף במוסקבה, מכבי תל אביב תחזור אל הבית המוכר והחם ותארח את ברצלונה למשחק שיכול להצמיד אותה למקום השמיני ולייצר ציפיות גדולות להגעה לפלייאוף.

בפעם שעברה שמכבי אירחה את ברצלונה, היא הייתה במשבר גדול ובעונה כושלת, אבל הפעם, מדובר בקבוצה אחרת לגמרי, שבשינויים נקודתיים בקיץ, הפכה לאחת הקבוצות הטובות ביורוליג ואחת כזו שכבר בשלב הזה, מרגישה בנוח לקראת רגעי ההכרעה של העונה. בשלב הזה יש לה מאזן הפוך ממכבי(7-11) והיא מגיעה מהמקום השישי ביורוליג ומהמקום הראשון בליגה הספרדית.

אחרי משחקי החוץ הקשים, שלושה מתוך ארבעת משחקיהם הקרובים של הצהובים יהיו בבית. הבעיה היא ששלושתם יהיו שלוש מאימפריות היבשת. השבוע ברצלונה, בשבוע הבא פנאתנייקוס ושבועיים לאחר מכן דייויד בלאט ואולימפיאקוס יקפצו לביקור.

כל המשחקים האלו, אם תהיתם, הם משחקי חובה למכבי, אם ברצונה להגיע לפלייאוף. לגבי ברצלונה, המספרים לא מעודדים ומדובר ביריבה שמכבי התקשתה מולה בשנים האחרונות. הנה חלק מהם:

עם כל הכבוד לניצחון מול צסק"א, ברצלונה תגיע מחר להיכל עם רצף של 5 ניצחונות רצופים, כולל 79:68 על פנאתנייקוס במחזור הקודם. בשישה מתוך שמונת המשחקים האחרונים שלה, היא הצליחה להחזיק את יריבותיה על מקסימום 70 נקודות. מול מכבי יש לה נתונים מרשימים יותר, אחרי שהצליחה לנצח לא פחות מ-13 פעמים מתוך 15 המשחקים האחרונים בין הקבוצות. המאזן הכללי בין שתי הקבוצות החל משנת 2000 עומד על 15-7 לברצלונה.

ברצלונה השנה קולעת 78.2 נקודות למשחק(54% ל-2, 33.9% ל-3, 75% מהעונשין), מורידה 35.2 ריבאונדים(11.5 מהם בהתקפה), מוסרת 16.6 אסיסטים, חוטפת 6.5 פעמים אבל מאבדת כמעט כפול(12.6) וזהו עקב האכילס שלה.

מי שמוביל את הקבוצה השנה, הוא תומאס הרטל. הגארד המצוין, מעמיד ממוצעים של 11.7 נקודות למשחק(51% ל-2, 44% ל-3), מוריד 2.1 ריבאונדים ומוסר 4.9 אסיסטים, מקום חמישי במפעל. נקודת התורפה שלו היא כמות האיבודים(2.1) והוא מוביל את הקבוצה שלו בנתון הזה.

עוד שחקן שמכבי יצטרכו לשים לב אליו הוא אנטה טומיץ'. המפלצת של בארסה(2.17 מטרים) מעמיד השנה ממוצעים של 9.4 נקודות(61.8% ל-2), 4.6 ריבאונדים(1.7 מהם בהתקפה) וגם מוסיף 1.4 אסיסטים. בדומה להרטל גם הוא מאבד הרבה כדורים(1.8) והוא מקום שני בקבוצה בנתון הזה. וכידוע, מכבי השנה מתקשה להתמודד עם גובה.

עוד קצת נתונים:

כריס סינגלטון קבע את שיא החטיפות שלו למשחק במפעל במפגש הקודם בין הקבוצות(7).

ויקטור קלבר מדורג חמישי ביורוליג באחוזים ל-2(71.9%).

אדם האנגה מדורג חמישי ביורוליג בחטיפות(1.5).

נתון מעודד מבחינת מכבי הוא שאלכס טיוס מדורג שלישי בחסימות.

לסיכום, אין למכבי זמן להמשיך לחגוג אחרי הניצחון הגדול במוסקבה כי ברצלונה היא השנה קבוצה טובה ובניגוד לשנתיים האחרונות, שהיו כושלות עבורה, השנה היא אחת הקבוצות הכי טובות ביורוליג. ואם מכבי רוצה להמשיך לחלום על ההצלבה, המשחק הזה חייב להסתיים בניצחון ביתי.