עודד רביבי
עודד רביביצילום: Miriam Alster /Flash90

עודד רביבי, ראש מועצת אפרת וראש אגף קשרי החוץ במועצת יש"ע, מגיב בראיון לערוץ 7 לפרסום של העיתונאי ברק רביד אודות תכנית השלום אמריקנית

נזכיר כי על פי הפרסום כוללת "תכנית המאה של טראמפ בין היתר גם נסיגה ישראלית של 90 אחוז משטחי יו"ש.

לדבריו ההכחשה של השליח האמריקאי ג'ייסון גרינבלט שטען שמדובר בפרסום לא מדויק, חשובה אבל חוסר הבהירות מהווה תמיד מקור לדאגה, "אני לא נרגע אבל אני כן במידה מסוימת שבע רצון שהוא שם את הדברים על דיוקם".

"זה לא סוד שצצות כל מיני שמועות לגבי תכניות השלום שרוקמים בבית הלבן. אני מקווה שנשיא ארה"ב לא יחזור על הטעות של ברק ואולמרט שהסכימו לנסיגה מ-92 אחוזים מהשטח. גם לרעיון של חילופי שטחים לא נמצא ערבי אחד שמוכן לכך. כל ההצעות של אולמרט וברק נענו בסירוב על ידי הפלשתינים", מזכיר רביבי.

לדבריו, "המציאות מורכבת יותר מלצייר קו כזה או אחר, יש כאן בסוף את מדינת ישראל שנלחמת על ריבונותה ובטחונה ומצד שני ישות פלשתינית שקיבלה את התואר רשות מושחתת. לכן אני מקווה שהאמריקאים לא יחזרו על אותה טעות. הצעד הראשון לשלום יהיה כזה שידרוש מהפלסטינים הכרה במציאות ולא כזה ששוב יעקור מתיישבים".

רביבי מעריך כי בתקופת הבחירות יצוצו עוד שמועות שאין קשר בינן לבין המציאות, "אנחנו בתקופה קצת מטורפת כאשר יהיו גורמים שינסו כל הזמן לייצר ידיעות כחלק מקמפיין הבחירות לכנסת. מנסים לייצר כותרת שתדבר על הסכם השלום של טראמפ כדי לנסות ולגרום לאנשים להתייחס לשאלה אם הם בעד נסיגה או נגד".

"כולם יודעים שההסכמים רק הרעו את מצבם של הערבים ביו"ש", מוסיף רביבי, "מקורות ההכנסה שלהם הידלדלו. לי אין עדיין תכנית מגובשת אבל זה האתגר של תושבי יו"ש לחשוב בצורה יצירתית. מצד אחד אנחנו נשארים כאן ולא מתכוונים להיעלם ומצד שני גם הערבים לא ייעלמו. צריכים תכנית שתתן מענה לצרכי הבטחון שלנו אבל גם לצרכים של האוכלוסייה הפלשתינית".