הרב ד"ר דניאל (דני) טרופר
הרב ד"ר דניאל (דני) טרופרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרב דניאל טרופר, יו"ר קרן קהילות ומי שהיה בעבר יו"ר ועדת הפריימריז של הבית היהודי, מקווה שהמפלגה תשכילו להציב בראשה מנהיג עוצמתי וסוחף.

"אני חושב שהדבר הדרמטי שקורה זה שאחרי המכה הגדולה שהבית היהודי קיבלו כשבנט ואיילת שקד עזבו את המפלגה, הבשורה היא שיש אחדות וזה לא התפורר. עכשיו באים בהחלטה מאוחדת לחפש איזו דמות כריזמטית ועוצמתית חדשה שתנהל את הבית היהודי.

"הבית היהודי צריך דמות עוצמתית עם תכונות של מנהיג, לא אכפת לי אם הוא מבחוץ או מבפנים אבל צריך להיות אדם שמסור לאידיאולוגיה של הבית היהודי. אני יודע על כמה קולות שזורקים ואני לא רוצה לדבר עליהם אני מקווה שתהיה סיעתא דשמיא ושהדמות הנכונה תבחר".

טרופר קורא לצרף לרשימה המשותפת גם את אלי ישי, "אנחנו מתקדמים לעבר אחדות וזה נותן לי איזו שהיא תקווה שיחד עם זה שהאיחוד לאומי בחר מנהיג חדש והבית יהודי בוחר מנהיג חדש, שיהיה איחוד חזק ביניהם ואני אומר לכם את האמת - הייתי שמח אם היו מצרפים אחד כמו אלי ישי והיו יוצאים עם בשורה גדולה לעם ישראל, בשורה חדש וטרייה".

הרב טרופר אומר לערוץ 7 כי למרות הערכתו המרובה לח"כ בצלאל סמוטריץ' הוא לא יוכל לעמוד בראש הרשימה המשותפת שתרוץ לבחירות, "אני חושב שנציג של הבית היהודי צריך לעמוד בראש הרשימה משתי סיבות. נכון שטכנית יש לאיחוד הלאומי כרגע יותר חברי כנסת אבל הבית היהודי הוא המפלגה הגדולה יותר. וחשוב מזה - חייבת להיות דמות יותר מתונה.

"אני מאוד מעריך את סמוטריץ' אבל הדמות הציבורית שלו היא דמות שמושכת ציבור מסוים ודוחה ציבור אחר. אנחנו זקוקים לציבור האחר כדי לנצח ולהביא כמה שיותר חברי כנסת. צו השעה היום זה להכניס המה שיותר חברי כנסת לכן אני חושב ואני אוהב את בצלאל ומעריך אותו אבל הוא צריך לעמוד בצד ולתת למנהיג הבית היהודי לעמוד בראש".