דאבור בדרך לשער. לא ניתן לעצירה
דאבור בדרך לשער. לא ניתן לעצירהצילום: רויטרס

אחרי שחקנים כמו יוסי בניון, עמרי אפק ודודו אוואט, שחקן ישראלי נוסף חתם בקבוצת פאר מהליגה הראשונה בספרד.

אחרי שעורר סערה גדולה במצרים, כששמו נקשר לקבוצת הפאר האנגלית ליברפול, שם היה עשוי לשתף פעולה עם כוכב נבחרת מצרים מוחמד סלאח, מואנס דאבור, חלוצה הישראלי של רד בול זלצבורג האוסטרית, חתם היום (חמישי) באופן רשמי על חוזה בקבוצת הפאר הספרדית סביליה, אליה יצטרף רק בסיום העונה הנוכחית.

מדובר באחת העסקאות היקרות ביותר שמעורב בהן שחקן ישראלי, כשעל פי הדיווחים בספרד, סביליה תשלם על דאבור סכון של 15 מיליון יורו לא כולל בונוסים.

עבור החלוץ הישראלי המצויין שכבש 20 שערים ב-30 הופעות במדי זלצבורג האוסטרית, מדובר בתחנה השלישית בקריירת המשחק שלו באירופה כשלפני אוסטריה שיחק בשוויץ במדי גראסהופרס, שם זכה בתואר מלך השערים ומלך הבישולים בזה אחר זה.

במדי זלצבורג זכה דאבור באליפות ובתואר מלך השערים של הליגה האוסטרית, ובקיץ הקרוב יגיע לקבוצה מסביליה שמדורגת כעת במקום השלישי, במרחק 10 נקודות מהמוליכה ברצלונה. סביליה נחשבת לקבוצת פאר בכדורגל הספרדי ובעיקר לכזו שמגדלת כישרונות ומוציאה אותם לקבוצות פאר ברחבי אירופה כולה, כשבהיסטוריה שלה ישנן חמש זכיות בליגה האירופית, חמישה גביעים ואליפות אחת שזכתה בה ב-1946.

החלוץ הישראלי בן ה-27 יצא לאירופה אחרי שנתיים וחצי במדי מכבי תל אביב, וב-2016 נרכש על ידי רד בול זלצבורג תמורת 7 מיליון יורו.

את שנת 2018 האחרונה סיים דאבור כמלך השערים של מפעלי הקבוצות הבכירים ביבשת (ליגת האלופות והליגה האירופית), עם 12 כאלו - חמישה יותר מכריסטיאנו רונאלדו ושלושה יותר מליאונל מסי. במדי נבחרת ישראל כבש עד כה דאבור 3 שערים ב-13 הופעות.

המנהל המקצועי של זלצבורג כריסטוף פרוינד אמר כי: "תמיד היה לנו ברור שחלוץ עם האיכויות של דאבור יתקדם לליגה גדולה. מעל הכול ההישגים שלו והשערים שכבש במפעלים הבינלאומיים משכו עניין רב מקבוצות באירופה בחודשים האחרונים. מונס אמר לנו שהוא ממש רוצה לעבור לסביליה אז מצאנו הסדר שיוסכם. ביחד עם מונס אנחנו מחכים לאתגרים שעומדים בפנינו בחודשים הקרובים".