שרת המשפטים איילת שקד
שרת המשפטים איילת שקדצילום: קובי ריכטר/TPS

לפני הכל, אני מבקשת לומר משהו לכל הישראלים הרבים, ששולחים לי דברי תמיכה בימים האחרונים: תודה. התמיכה שלכם מרגשת אותי.

שמתי לב שחלקכם מביעים חשש, שמא המתקפה המגוחכת והניסיון המטורלל לקשור אותי לפרשה, ירפו את ידי. חלקכם שואלים, מה יהא כעת על המהפכה שהתחלנו לעשות במערכת המשפט.

תנוח דעתכם חברים. המהפכה תמשך. בכל הכוח. אתם מכירים אותי לא מהיום: אני לא מאלה שנשברים. המדינה הזו חשובה לי מדי, מכדי שאתן לכמה השמצות משמאל להפסיק לפעול למענה.

לא אכחיש: בימים האחרונים אני אכן חווה גל אדיר של ניסיונות משמאל להטיל בי רפש ושקרים. הניסיונות האלה לא יצלחו. הם רק מחזקים בי את הבנת החשיבות של צעדיי.

אני סומכת על העם שלנו. עם חכם. הישראלים שתומכים בי שוב ושוב בסקרי שביעות הרצון יודעים את האמת: בטרם כניסתי לתפקיד שרת המשפטים, הייתה פה ברית היסטורית בין שופטי בית המשפט העליון ללשכת עורכי הדין.

הברית הזו צמצמה מאד את כוחם של נבחרי הציבור בוועדה לבחירת שופטים (הברית לא התערערה גם לאחר שיו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון, נחשד בשוחד!). הציבור חש, ובצדק חש זאת, שמערכת המשפט אינה משקפת אותו. המערכת נתפסה כמשפחה. לעתים משפחה ממש (...), ולעתים מטאפורית.

משימת העל שהגדרתי לעצמי בתחילת הקדנציה, היתה להפוך את המערכת המשפטית למגוונת ומרוסנת יותר. להשמיע את קולו של הציבור, במקום שקולו לא נשמע בעבר.

ולראשונה, הברית בין השופטים ללשכת עורכי הדין הופרה. מאזן הכוחות בוועדה השתנה. הציבור החל להשפיע על זהות השופטים הנבחרים.

ארבע שנים עברו מאז נכנסתי לתפקיד והמערכת מגוונת יותר, שמרנית יותר ומאוזנת יותר. זה שינוי שהדמוקרטיה הישראלית שיוועה לו.

הועדה בראשותי בחרה 334 שופטות ושופטים מצויינים, מקצועיים. לפני פרישת הנשיאה נאור, ישבתי איתה ועם הנשיאים של בתי המשפט ושאלנו איך השופטים החדשים שמינינו בשלוש שנים האחרונות.

עברנו שם שם. כולם היו מאד מרוצים, הפליגו בשבחים. לא אתן לעשות דה לגיטימציה, לועדה או לשופטים, בגלל שזה משרת אינטרס פוליטי של אנשי תקשורת ופוליטיקאים.

המתקפות עלי מצד אלה שחשו בעלי הבית, אינן פוסקות. רק התירוצים משתנים. והפעם, ציוצים צדקניים המנסים לשרבב את שמי ללא כל בסיס לפרשה הנחקרת. הצדקנים בעיני עצמם, המצייצים לכל עבר, מאמינים שהדרך לעצור את המהפיכה היא באמצעות הטלת רפש בי. צר לי לאכזב אותם. זה לא יקרה.

המהפכה שעשינו עברה את נקודת האל-חזור, ואני אמשיך אותה בעזרתכם גם בקדנציה הבאה.
לא ארתע מפני המלעיזים. מוציאי הדיבה לא יעצרו אותי בדרכי. הדמוקרטיה הישראלית שבה לידי העם.
אני מאמינה בעם וסומכת על בחירותיו.

אין לי ספק, שרשויות אכיפת החוק בישראל יגיעו לחקר האמת. אם מישהו צריך לתת את הדין, כך יקרה. אבל לא ניתן לאיש, באמצעות שקרים והסתה, לעצור את מה שהתחלנו לעשות.

מִסָּבִיב יֵהוֹם הַסַּעַר, אַךְ רֹאשֵׁנוּ לֹא יִשַּׁח! לכל המלעיזים וקצרי הרוח משמאל, אמנם יש את התקשורת. אבל לי יש אתכם. אשמח אם תשתפו.