שחקני באר שבע. בימים טובים יותר
שחקני באר שבע. בימים טובים יותרצילום: פלאש 90

הראשון שלה השנה. מאז 2013 לא הפסידה הפועל באר שבע שלוש פעמים ברציפות במסגרת ליגת העל בכדורגל. היה זה תחת אימונו של אלישע לוי, כשעונה לאחר מכן החלה באר שבע ברצף האליפויות שנעצרו העונה.

הערב (מוצאי שבת) הגיעו שחקני האלופה היוצאת מבאר שבע לאצטדיון המושבה שבפתח תקווה, במטרה אחת - לא לחזור שוב אל הנקודה הנמוכה מ-2013 ולהימנע מהפסד שלישי ברציפות במסגרת הליגה. אחרי ההדחה ממפעל הגביע בשבוע האחרון, לא נותר לשחקנים הדרומיים על מה עוד להילחם מלבד הפלייאוף העליון.

וכך אכן היה הערב. למרות שליטה מוחלטת של המארחת מפתח תקווה, דווקא האורחים מבירת הנגב הם שעלו ראשונים על לוח התוצאות כשאריק סאבו נגח בדקה ה-17 את שער הבכורה שלו במדים האדומים, והראשון של באר שבע במשחק הערב.

בדקה ה-38 הכפילה באר שבע את התוצאה כשחנן ממן כבש את הראשון שלו במשחק, ובדקה ה-66 השלים צמד פרטי ושלישי עבור באר שבע. פ"ת רק הצליחה לצמק כשבסיום הדרומיים ניצחו בתוצאה 3:1 והעמיקו את המשבר של הקבוצה ממלאבס שלא ניצחה כבר במשך תשעה משחקים רצופים.

הפעם האחרונה בה מכבי פתח תקוה ניצחה את הפועל באר שבע הייתה ב-2 במאי 2010, עם 1:4 בווסרמיל במסגרת הפלייאוף האמצעי. היום כמו שזה נראה, פתח תקווה שלא ניצחה את באר שבע כבר 25 משחקים ברציפות, לא תעשה את זה בקרוב.

באר שבע מטפסת עם הניצחון הערב אל המקום השישי הסוגר את הפלייאוף העליון. פתח תקווה? זו עוד עלולה לרדת אל הליגה השניה אם תמשיך בקצב צבירת הנקודות הזו, כשהיא רחוקה כעת מרחק 3 נקודות מהקו האדום.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-19, נפרדו מכבי חיפה והפועל רעננה בתיקו 0:0 שקטע את ארבעת הניצחונות הרצופים של הירוקים מחיפה והתקופה המושלמת תחת אימונו של מרקו בלבול.