קטע מתוך תיעוד המרדף בעקבות הדר גולדיןעובדה, קשת 12

שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין ז"ל, מעלה שאלות קשות בעקבות תחקיר 'עובדה' שחשף את רגעי המרדף הראשונים אחרי המחבלים שחטפו את הדר.

לדבריו, הבוקר בראיון לניב רסקין ב'חדשות הבוקר' בערוץ 12, קיים פער גדול בין האופן בו התנהלו הכוחות בשטח, כפי שניתן היה לראות בחתירתם של הלוחמים להביא את הדר בכל מחיר תוך כדי הסתכנות אישית, לבין התנהלות הדרג מקבל ההחלטות.

גולדין האב מזכיר את חלקו של התחקיר החושף שהדר הובא לבית החולים בנאג'ח, ולדבריו פקודה נכונה הייתה יכולה להשיב את בנו. "בית החולים הזה היה בגזרתו של עפר וינטר המח"ט. לא ניגשו אליו. מישהו עצר את המח"ט כדי שלא ייכנס לבית החולים", אומר גולדין וקובע כי אלו הרגעים בהן ניתן היה להשיב את הדר.

"אני מצפה מהעיתונאים החוקרים שילכו ויבדקו מי עצר את הכוחות שלא להיכנס לבית החולים. אני רוצה לדעת מי עצר ואיפה האיש הזה נמצא היום" אומר שמחה גולדין ומבהיר כי לו עצמו יש עמדה אך הוא מנוע מלדבר על כך. הוא אף אומר את המילים "אני חתום..." ואינו ממשיך. יתכן ובכך הוא רומז לכך שהוחתם על טופס סודיות המונע ממנו מלדבר בציבור.

"אני מניח שהאיש הזה (שהורה על מניעת הכניסה לבית החולים) הוא או בצבא או בשב"כ. האיש הזה לא הסתכל לנו בעיניים ולא הסביר לציבור איך הוא מנע את הבאת הדר כשהוא לא איפשר לכוחות להיכנס לבית החולים. יכול להיות שזה גם המקרה של אורון שאול בסג'עייה, בבית חולים שם".

"אני מקווה שזו הפעם האחרונה שראשי חמאס נכנסים לבתי חולים ויודעים שיש להם חסינות שם. זה העניין", מוסיף גולדין המספר כי חלק ניכר מהצילומים שנחשפו ב'עובדה' הוא עצמו לא ראה קודם לכן.

"יש כאן הרבה עבודה של תחקירנים. החיילים עשו את מה שנידרש מהם, אבל איפה ראש הממשלה ששלח אותם ולא החזיר אותם ארבע שנים, איפה שר הביטחון ומה הוא אומר על ההפקרה הזו ואיפה בני גנץ שיודע מה קרה שם וצריך לדבר על זה, איפה בנט שהיה שם בקבינט?".

מתוך "עובדה", קשת 12