ליבי דואב. הרב חיים דרוקמן
ליבי דואב. הרב חיים דרוקמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, למבוכה הפוליטית בה נמצאת הציונות הדתית בימים אלה, ללא יו"ר מפלגה וללא רשימה, כשמונים יום בטרם ההליכה לקלפיות.

"צריך לקבוע באופן חד משמעי שהבית היהודי חיוני למדינת ישראל. חיוני שתהיה רשימה גדולה של ציונות דתית במדינת ישראל. זה חשוב לא רק לציונות הדתית אלא למדינת ישראל", קובע הרב דרוקמן בפתח דבריו ומבהיר כי מצביעי הציונות הדתית "מהווים פוטנציאל עצום של מצביעים, כולל אותם שמצביעים למפלגות אחרות ויש להצטער על כך כי ציוניותם הדתית של המצביעים הללו לא באה לידי ביטוי שם".

"ליבי דואב על כך", אומר הרב דרוקמן בהתייחסו לחשש שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה. "המציאות בשטח היא כזו אבל היא לא צריכה להיות כך". לדבריו יש לזכור ש"בינתיים עוד לא נעשה דבר. עוד אין רשימה ואין ראש לרשימה. אין עוד כלום. מדברים כעת על ארבעה מנדטים ללא נקיפת אצבע. לכשתצא הקריאה וידעו מי הרשימה יתלכדו מאות אלפי מצביעים פוטנציאליים".

"חייבת להיות רשימה אטרקטיבית, כי היום לא מספיקה אידאולוגיה אלא יש צורך אנשים שמבצעים את האידאולוגיה הזו, ואני מאמין שזה עדיין ניתן. צר לי שבישיבת המרכז לא התקבלה ההצעה המוצעת, אבל עדין זה ניתן לתיקון. מן הראוי שתיבחר ועדה שמייצגת את כל הגוונים של הציונות הדתית הקלאסית והיא שתבחר את ראש הרשימה. אין כיום ברירה אחרת. אין זמן לבחירת הציבור, ולכן ועדה שמייצגת את הציבור ואת גווני הציונות הדתית היא תבחר את ראש הרשימה".

לטעמו של הרב דרוקמן הציבור שהתכנס לישיבת הוועידה אינו מייצג את כלל ציבור הציונות הדתית, גם אם היה בו רוב מקומי, "זה לא אומר שמייצגים את מאות אלפי המצביעים. הדבר הזה בוודאי ניתן לתיקון".

במציאות בה מכל רשימת הבית היהודי בכנסת נותרו רק שני חברי כנסת הרב דרוקמן אינו מגדיר בחירה של מי שאינו ברשימה כעת כהצנחה של אדם מבחוץ, אלא מציאות מתבקשת של הצבת יו"ר שאינו בהכרח מקרב חברי הכנסת. "יש שני חברי כנסת חשובים, אבל זה מה שיש. דרוש אדם ציוני דתי שיעמוד בראש ועל כל היתר המרכז יחליט ויבחר".

באשר לקשר עם פורשי הבית היהודי, השרים בנט ושקד וח"כ מועלם רפאלי, אומר הרב דרוקמן כי מאז הפרישה לא הזדמן לו לשוחח איתם, אך בוודאי במידה וייפגשו ידבר איתם, אך כעת "על מה יש לשוחח? יש לשוחח על כך שהם ייקחו קולות, כמו שהם אמרו, מרשימות אחרות ולא מהבית היהודי. יש קולות פוטנציאליים חשובים מאוד".

הרב דרוקמן מבהיר כי בדבריו על הצבעה מתבקשת של כלל מצביעי הציונות הדתית לרשימת הציונות הדתית, כוונתו לאיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי. על שאלת המיקום והעומד בראש מבין שתי המפלגות מעדיף הרב שלא לדבר בפומבי בשלב זה.