טיול ט"ו בשבט בבני עקיבא. ארכיון
טיול ט"ו בשבט בבני עקיבא. ארכיוןצילום: דוד שטיין

כשכולם מדברים על דור שמתחבר יותר ויותר למסכים- בני עקיבא מנסה לשנות את הכיוון. השנה, בפעם הראשונה, ייצאו עשרות אלפי חניכי בני עקיבא לטיולי ט"ו בשבט ללא המכשיר הנייד שלהם.

מדובר ביישום ההחלטה שהתקבלה בוועידת ההנהגה הארצית של התנועה שהתקיימה בפסח האחרון.

בהחלטה נאמר בין היתר, "הטלפונים הניידים הם כלי נחוץ לחיינו, אך ההתמכרות לשימוש בהם מונעת מלחוות את הקשר הבין-אישי ומגבילה את המפגש עם הטבע והסביבה. המסע הוא חלק מתהליך חינוכי המספק הזדמנות לחוות את האווירה החברתית ולהעמיק את הקשר הבלתי -אמצעי עם הארץ, ויש ללמוד להגביל את השימוש באמצעי המדיה במהלכו".

"לכן הוועידה מחליטה לקיים את טיול ט"ו בשבט ללא טלפונים ניידים, למעט לבעלי תפקידים ולצרכים מיוחדים. יום זה יספק הזדמנות חינוכית לעיסוק בשימוש הנכון במדיה הדיגיטלית. תתקיים הכנה בסניפים לקראת הטיול ובה יעסקו בהיבטים השונים של הנושא", נאצמר עוד בהחלטה.

לקראת הטיול הועברו לחניכים בסניפים מערכי הדרכה חינוכיים על חשיבות המהלך ובניית אלטרנטיבות ראויות. המטרה היא כפולה- חיבור לארץ ולנופי ארץ ישראל, ויעד חברתי ליצור חיבור חברתי בריא יותר.

מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל, הסביר, "מבחינתנו, יש מטרות מרכזיות למהלך. ראשית, חיבור לארץ ישראל ולנופיה, ושנית- ליצור מרחב חברתי בריא יותר ועידוד שיח, חשיבה ודיבור אמיתי- תוך יצירת כיוון למקומם האמיתי של המכשירים הסלולריים והמסכים בחיינו".