תלונה במשטרה. אפי נוה
תלונה במשטרה. אפי נוהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש לשכת עורכי הדין הפורש, עורך הדין אפי נוה, הגיש הבוקר (ראשון) תלונה במשטרה בנוגע לגנבת הטלפון הנייד שהיה שייך לו.

התלונה נוגעת הן לגנבת המכשיר, לטענתו, והן לפריצה ולשימוש שנעשה בתכנים שהיו במכשיר הסלולרי.

את התלונה הגיש בשם נוה סנגורו, עו"ד בעז בן צור, ובה נכתב כי המכשיר שנפרץ הוא "מכשיר טלפון נייד פרטי, המוגן בסיסמה, שאיננו אמור להימצא בידיו של איש זולת מר נוה. לאיש אין היתר או רשות לעשות בו שימוש כלשהו".

עוד נכתב בתלונה, "נטילת הכשיר, הפריצה אליו, קבלתו והחזקתו, העיון בו והדלפת החומרים המצויים בו - כל אלה מהווים עבירות פליליות ברורות המחייבות חקירת משטרה".

נזכיר כי המכשיר הגיע לידיה של כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף, וזו על פי הדיווחים פרצה בסיוע מומחים את המכשיר ונחשפה לתכנים שהיו בו.

לאחר מכן, כתוצאה מחשש שמעשיה הם בגדר עבירה פלילית, הגיעה שטייף, בתיווך הפרקליטות הצבאית המייצגת את גלי צה"ל, לסיכום עם הפרקליטות, לפיה תעביר את המכשיר לידי הפרקליטות בתמורה לחסינות מהעמדה לדין בנושא זה.

בעקבות העברת המכשיר פתחה המשטרה בחקירה נגד נוה ונגד שופטת ועורכת דין, בחשד למעורבות בפרשייה של מתן שוחד מיני תמורת מינוי שופטים.

שלשום דווח כי פרקליטות המדינה הזהירה את תחנת הרדיו גלי צה"ל להפסיק להשתמש בחומרים הפרטיים שהושגו ממכשיר הטלפון הנייד של אפי נוה, החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשת השוחד תמורת מינוי שופטים.

"הארץ" דיווח כי הפרקליטות הבהירה כי המשך השימוש בחומרים הפרטיים עשוי להביא לצעדים פליליים נגדה. האזהרה נמסרה לנוכח הסכם החסינות בין הפרקליטות לכתבת התחנה הדס שטייף, האוסר על שימוש בחומר שהושג שלא כדין.

כאמור, על פי הפרסום בעיתון מקור החומר שהועבר למשטרה בפרשה הוא מכשיר סלולרי ישן של נוה. המכשיר הגיע לידי שטייף, וזו נעזרה באדם שפרץ אותו. לאחר התייעצות עם הפרקליטות הצבאית הוחלט שהחומרים יועברו למשטרה.

בהנחיית המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי סיכמו הפרקליטות ושטייף כי זו תקבל חסינות תמורת מסירת המכשיר. בעקבות כך הועבר המכשיר ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשטרה, שהוציאה צו חיפוש לטלפון.