אריה קינג
אריה קינגצילום: שלומי כהן

אריה קינג מחזיק תיק מורשת ישראל בעיריית ירושלים קרא היום (שני) לעם ישראל להגיע בהמוניו לחגיגות ט"ו בשבט בירושלים שימשכו גם מחר.

"ט"ו בשבט מסמל את החיבור של העם היהודי לארץ ישראל, החיבור בין האדם לאדמה. האדמה מספקת לנו את אחד הדברים החשובים בחיים את הפירות שמהם אנחנו ניזונים. אז אם מדברים על ארץ ישראל ואדמת הקודש אין מקום טוב יותר מלחגוג את ט"ו בשבט מעיר הקודש בירושלים", הוא אומר בראיון לערוץ 7.

קינג מספר על אירועי ט"ו בשבט שהחלו במוצאי שבת. "מחלקת מורשת ישראל בעיריית ירושלים מקדמת אין ספור פעילויות שמדגישות את החיבור של העם היהודי לאדמתו מתוך דאגה לדורות הבאים. אנחנו מנסים באירועים האלה לגעת גם באהבת חינם וגם בנושא ההסברה על פירות ארץ ישראל".

"במוצאי שבת שמענו את רבה של ירושלים הרב אריה שטרן ואת הרב אורי שרקי בבית הרב קוק על משנת הרב קוק והסתכלותו על ארץ ישראל. אתמול הייתה התוועדות בבנייני האומה שהגיעו אנשים מכל הארץ חילונים דתיים טגם חרדים. במרכז חיב"ה היה אירוע יחד עם הזמר אריאל זילבר. אנחנו רוצים לחבר את המורשת של ט"ו בשבט לכל הנדבכים של תושבים ירושלים", הוא מוסיף.

"אשרינו שזכינו שעיריית ירושלים זוכה להרים כל כך הרבה אירועים לשם שמיים. מוסדות החינוך על פי מיטב המסורת עורכים את הנטיעות , אבל לא פחות חשוב זה ליהנות מהפירות ולברך את ארץ ישראל ואת הקב"ה שבירך אותנו. מחר נזכה לשמוע את רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, תחת הכותרת של 'אהבת חינם'. זו הרוח של ט"ו בשבט: אהבת חינם, דאגה לדורות והנאה מפירותיו של הקב"ה", מסכם קינג.