ניסים זאב
ניסים זאבצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ לשעבר ניסים זאב קורא להנהגת ש"ס לאחד כוחות בתוך היהדות הספרדית, כדי להגדיל את כוחה הפוליטי.

בראיון לערוץ 7 הוא מברך על האיחוד בין אגודת ישראל לדגל התורה אך סבור שש"ס צריכה לשמור על הייחודיות שלה. "מהלך האיחוד בין אגודת ישראל לדגל התורה מתבקש, כי זה בעצם לחבור או לחדול. זה טוב ליהדות החרדית האשכנזית. אבל בשונה מהם לש"ס אסור להתאחד, כי ש"ס היא מפלגה ייחודית שחייבת לשמור על כוחה ולרוץ בנפרד".

"גם מבחינה אלקטורלית היהדות החרדית כולה שווה היום 14 מנדטים ואם כולם יתחברו, כולל ש"ס, הם יגיעו ל-11 מנדטים. אם ש"ס תעבוד נכון היא יכולה להגיע בבחירות הקרובות לשבעה מנדטים", מוסיף זאב.

הוא קורא לראשי ש"ס להתעלות מעל המחלוקות והתחבר עם מפלגת 'יחד'. "הרבנים והמנהיגים הספרדים צריכים להתאחד. מרן הרב עובדיה תמיד קרא לדגל את הרב מזוז. כוחו של הרב מזוז לא נמדד רק בבני ברק. יש לו כוח אלקטורלי שמביא ציבור גדול שלא נמנים היום על בוחרי ש"ס. הרב מזוז ידוע כאיש ימני שמביא אנשים בני תורה ושאינם בני תורה שמזוהים עם הקו הימני".

"ש"ס בתקופה של אלי ישי קיבלה 12 מנדטים וגם היום הציבור של אלי ישי זה ציבור ימני תורני שיכול להביא לפחות שניים-שלושה מנדטים. לחיבור הזה יש השלכות אידיאולוגיות שחשובות לציבור ספרדי רחב מאוד שתמיד התחבר לש"ס. אריה דרעי קיבל פקדון והוא צריך לשמור עליו ולא להיבלע עם מפלגות אחרות. אם ש"ס תתחבר ליהדות החרדית האשכנזית רבים לא יצביעו לש"ס ולכן צריכים לשמור על הייחודיות הספרדית", מסביר זאב.

הוא קורא לגדולי התורה של הציבור הספרדי לעודד את החיבור. "אם רוצים להגיע חייבים לאחד את הכוחות צריכים לפעול עכשיו. בסופו של דבר מי שמחליט זה הרבנים ויש להם את היכולות לחבר את כל הכוחות ולהחליט שלטובת כלל היהדות הספרדית מתאחדים. אנחנו יכולים לחזור להיות מפלגה גדולה ולא מפלגה שמתנדנדת בסקרים".