"לא חשבתי אפילו לרגע אחד שלא יהיה תאגיד". אלדד קובלנץ
"לא חשבתי אפילו לרגע אחד שלא יהיה תאגיד". אלדד קובלנץצילום: שלומי יוסף

עמותת יד לאחים שלחה מכתב למנכ"ל תאגיד השידור הישראלי 'כאן', אלדד קובלנץ, בעקבות שידור הסדרה "מונא" המספרת על קשר בין צעירה ערביה לגבר יהודי.

בעמותה, שלדברי ראשיה קיבלה פניות רבות נגד הסדרה, טוענים כי היא מעודדת התבוללות.

"אין צורך להסביר את הסכנה שבתופעת ההתבוללות. במשך שנים רבות אנו עוקבים מקרוב אחר המגמה ההולכת ומתרחבת כאן בארץ. אמנם יש כאלה שאינם אוהבים את העיסוק ואת העלאת הנושא. הם מכנים אותנו גזענים, רק כי אנו חרדים לגורל העם היהודי בזמן שיש גורמים שמנסים לצייר תמונה ורודה סביב קשרים רומנטיים בין יהודים וערבים", לשון המכתב של יד לאחים לקובלנץ.

ראשי העמותה כותבים עוד כי "ב-12 השנים האחרונות צברנו למעלה מ-8,000 תיקים של צעירות יהודיות שפנו אלינו בעקבות קשר עם גברים שאינם יהודים, שחייהן הפכו לגיהנום של ממש. הן מתארות את הקשר הזה כקשר שמתחיל בצורה יפה, עם מתנות והמון אהבה ומסתיים במפח נפש".

במכתב נכתב בין היתר, "אנו יודעים כי יש רצון עז להראות ש'האהבה מנצחת הכל' כחלק מלהפוך את העניין לנורמלי. אבל מה שנכון למקרים בודדים, לא נכון בסך הכללי. אם תרצו להתווכח, נשמח להציג לך אדוני, וליוצרי התכנית את התיקים המצטברים אצל צוות העובדות הסוציאליות שלנו".

בעמותה תקפו את מנכ"ל התאגיד ואת היוצרים וכתבו כי "בזמן שאתם מעודדים קשר שכזה, מדינת ישראל משקיעה סכומי עתק ומשאבים נוספים על מנת לעצור את ההתבוללות שפושה בקרב יהודי ארה"ב ואירופה".

"עצימת העיניים של הממשלה כאן בישראל היא שום דבר מלבד צביעות וטיפשות. במקום לסייע במאמצים לעצור את התופעה, אתה יחד עם יוצרי התכנית נותנים יד להרס העם היהודי ולפגיעה ממשית בו. שרשרת הדורות וערכי העם היהודי החשובים לנו כל כך נרמסים תחת התכנית החדשה שלכם", סיכמו ביד לאחים.

מתאגיד השידור הישראלי 'כאן' נמסר כי "כאן גאים בתוכן המגוון והאיכותי של מיטב היוצרים הישראלים, בלוח השידורים של כאן 11".