יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנטצילום: אסתי דזיובוב/TPS

שר החינוך נפתלי בנט (הימין החדש) מגיב להתכתבויות שהובאו בחדשות 12 לפיהן ניסו מקורביו של ראש הממשלה נתניהו לפרסם כתבות פוגעניות על בני משפחתו של בנט - ובעיקר על רעייתו ואביו.

"כל מה שיש לי בעולם, קיבלתי מאבא שלי ג׳יימס בנט ז״ל, שהיה אדם טוב-לב ואידיאליסט, ומאמא שלי מירנה, שעזבו חיי נוחות בארה״ב ועלו לישראל מתוך ציונות. כל ניסיון לפגוע באבא ובמשפחתי אינו מוסרי, וחייב פשוט להיפסק", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.

"לעצם ה'האשמה': בתקופת הסכם אוסלו, אבא ז״ל, שהיה איש ימין גאה, כאב מאד את מסירת חלקי ארצנו לערפאת, והשתתף בהפגנות רבות נגד המהלך. אני מעריץ אותו על אומץ ליבו. שאר הדברים הם שקר מוחלט. אבא היה אוהב אדם שמעולם לא פגע באיש. אני גאה מאד באבא שלי ושום כתבה לא תשנה זאת", דברי השר בנט.

ההתכתבויות שנחשפו הערב (שני) מגלות תוכנית ל'חיסולו' הפוליטי של השר בנט ערב בחירות 2013, כשהסקרים חזו לבנט 17 ואפילו 18 מנדטים.

בהכנת התכנית הושקע מאמץ רב כאשר לאחר גיבושה היא הועברה לביצוע ברוב המקרים בידי זאב רובינשטיין, מקורבו של נתניהו ומשם לבעלי אתר ''וואלה'' שאול אלוביץ' ובאמצעותו למנכ"ל האתר, אילן ישועה.

אמצעי הביצוע היה סדרה ארוכה של כתבות, שחלקן אמורות היו להיראות ככתבות תחקיר שמטרתן לפגוע בתדמיתו של בנט.

מאחורי הקלעים, מקורבם של נתניהו ואלוביץ' הנחית הוראות ביצוע מדי יום, לפעמים כמה פעמים ביום, לעתים כמה פעמים בשעה.

כך לדוגמא הובאו ההתכתבויות סביב הכוונה לפרסם כתבה מכפישה על רעייתו של בנט, גילת.

בנוסף, רובינשטיין ניסה לכאורה לבקש מאלוביץ' לזרוק בוץ על בנט באמצעות השחרת אביו, ניסיון לטעון כי אביו של בנט ניסה לפגוע בראש הממשלה המנוח יצחק רבין, והכל בתגובה לריאיון שהעניק בנט ובו מתח ביקורת על התנכרותו של נתניהו לציבור הדתי לאומי.