חנוכת אמבולנס חוות גלעד ירושלים
חנוכת אמבולנס חוות גלעד ירושליםצילום: דוברות שומרון

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, זועם על החלטת מד"א לצמצם את הפעילות ביו"ש, "מדובר באפלייה של ממש המסכנת את חיי האזרחים".

דגן מתייחס בתחילת דבריו לפרשה שחוזרת כל שנה על עצמה, "ההסבר האמיתי היחיד הוא השימוש הציני של האוצר, משרד הבריאות ומד"א בתושבי יו"ש כבני ערובה של מלחמות פנימיות, אין הסבר אחר לשערורייה הזו, כל שנה מחדש אנחנו צריכים להתמודד עם כך שמשרד הבריאות לא העביר תקציב למד"א, משרד הבריאות מסביר שהוא לא קיבל כספים מהאוצר, האמת היא שכל זה לא צריך לעניין את תושבי יהודה ושומרון".

"תושבי יו"ש הם אזרחים שווי זכויות במדינת ישראל, הם משלמים את חובותיהם אחת לאחת, לא יעלה על הדעת ולא נקבל את המתווה, שבו תושבים שלנו לא מקבלים את הדבר האלמנטרי: שירותי חירום רפואיים, בטח לאחר תקופה כל כך מתוחה", אומר דגן.

לדברי דגן במועצה האזורית שומרון כ-320 מתנדבי רפואה, רובם הוכשרו ע"י מחלקת הרפואה של אגף הביטחון במועצה האזורית שומרון. "באופן יוצא דופן לרשויות בארץ מועצה אזורית שומרון לקחה על עצמה את תחום רפואת החירום על אף שזה לא תפקידה".

"נוצר מצב הזוי שמועצה נאלצת לקחת על עצמה גם את תחום רפואת החירום של תושביה, זה לא מצב נורמלי והוא נוצר מכיוון שהמדינה דוחקת אותנו למצוא פתרונות יצירתיים. לא ייתכן שלמעשה נאלץ להישען על מתנדבים כדי להבטיח את אחד השירותים הכי בסיסיים בכל מדינה: שירותי רפואת חירו ".

אחת התחנות שהמיועדות להסגר נמצאת במועצה האזורית שומרון ודגן אומר כי יאבק כדי למנוע זאת: "אנחנו לא נוותר על הזכות האלמנטרית הזו. הקרקס הזה חייב להסתיים".