הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: אלירן אהרון

מנכ''ל התנועה הרפורמית גלעד קריב השתלח ברב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, לאחר שנפגש עם תלמידי ישיבת ''פרי הארץ'' ברחלים ותקף את מעצר הנער החשוד בפרשת מותה של הפלסטינית עאישה א-ראבי.

"הרב אליהו ראוי היה להיות מסולק ממשרתו הציבורית כבר לפני עשור", אמר קריב, ''בשלו היותו גזען מובהק, ובשל ההפרה הסדרתית של כל הכללים הנדרשים מנושא משרה ציבורית. תחת זאת הוא נהנה מחסינות דה פקטו מצדה של שרת המשפטים איילת שקד, המסרבת לנקוט נגדו צעדים משמעתיים.

''הודעתה האחרונה לבג"ץ, כי תסתפק בקיום עוד שיחת הבהרה עמו, מעודדת אותו להמשיך במסע ההסתה שלו ובהענקת רוח גבית לגורמים אלימים ומסוכנים. זו היא בושה למדינת ישראל שאדם כדוגמת הרב אליהו מכהן בה כרב עיר וכחבר מועצת הרבנות הראשית וזו, היא בושה לשרת המשפטים שמעניקה בשתיקתה המביכה רוח גבית לאדם כדוגמתו", הוסיף מנכ''ל התנועה הרפורמית.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) שיגר מכתב ליועמ"ש שבו הוא דורש לפטר לאלתר את הרב אליהו ולהעמידו לדין בגין הסתה.

''די! הגיע הזמן לעשות סוף סוף את המעשה הנכון ולפטר את הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת. בעבור הרב אליהו זה כבר עניין שבשגרה להסית נגד ערבים, נשים, נגד הקהילה הגאה נגד המערכת המשפטית ומי לא", כתב פריג'.

''אבל אם היה עוד קו אדום אחד שעובד המדינה שמואל אליהו היה יכול לחצות, הוא חצה אותו כשעודד חשודים ברצח. כשכעובד מדינה, הביע תמיכה בטרוריסטים. בטרור. 'מה קרה? מה מאשימים אתכם? זרקתם אבן', סיפר אליהו כי אמר לחשודים ברצח אעישה אראבי איש ציבור שמקבל את משכורתו מאזרחי ישראל מעודד חשודים ברצח. שפל מוסרי של מדינה שיכולה היתה למנוע זאת, אך העדיפה להתעלם מכל פעמוני האזהרה''.

ח"כ פריג' השתלח: ''שמואל אליהו הוא שור מועד. מועד לגזענות. מועד להסתה וכעת מועד גם לתמיכה בטרור. שמואל אליהו לא יכול לכהן דקה נוספת בתפקיד ציבורי וראוי כי כמו כל מי שתומך ומעודד טרור הוא יועמד לדין על מעשיו.

''אבקשך לפעול בהקדם בנושא. יותר מדי זמן גררה המדינה את רגליה בכל הקשור לטיפול ברב המסית אליהו. הגיעה עת המעשים", כתב חבר הכנסת במכתבו ליועמ"ש.