עו"ד עדי קידר
עו"ד עדי קידרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) ביממה אחת את מעצרו של הנער היהודי שמוחזק בשב''כ בחשד למעורבות בהריגת האישה הפלסטינית עאישה ראבי.

מחר צפוי להיות מוגש כתב אישום נגד הנער, כאשר בידי השב"כ נמצאת דגימת DNA של הנער שאותרה על האבן בזירה שבה נרצחה .

הנער בן ה-16, תלמיד ישיבת ''פרי הארץ'' ברחלים, שותק בחקירתו.

השופט גיא אבנון כתב בהחלטתו כי "הקטין מסר גרסה אשר יש בה לכאורה, ליתן הסבר מסוים לראיה המרכזית שנאספה בתיק, ממצאי דנ"א על גבי האבן שגרמה למותה של המנוחה".

עורך דינו עדי קידר מארגון חוננו מסר בתום הדיון בבית המשפט: "אם אתם זוכרים, לפני מספר ימים אמרתי וכיוונתי לכיוון הפרקליטות, לשם כיוונתי כשאמרתי שהיד תרעד והיא צריכה לרעוד.

''היום אני חושב שההחלטה של בית המשפט מלמדת שגם היד של בית המשפט רועדת, והוא רומז ברמז עבה לפרקליטות שעדיין שיקול הדעת נתון לה, ולמרות שהיא הציגה תשתית מסוימת שמאפשרת הגשת כתב אישום, אני רואה בכך החלטה טכנית, לאור טיב ההליך של הצהרת תובע, ובמקרה הזה הצהרת תובע שנייה, שזה סוג של תקדים שלא זכור לנו שנים רבות".

לדברי קידר, "בית המשפט עשה עבודה רצינית, יסודית ומעמיקה. הוא שקל לשחרר את הקטין בכובד ראש, ובסופו של דבר לנוכח טיב ההליך הוא סבר שזה לא העת והזמן, שכן מחר יוגש כתב האישום והדברים ידונו לפתחו של בית המשפט המחוזי. פנינו לבית המשפט המחוזי, ואולי עוד לפני כן פנינו שוב לפרקליטות המדינה ולגורמי המשטרה והשב"כ, ששוב יפעילו את שיקולי הדעת שלהם.

'' לטעמנו המציאות שתהיה לאחר הגשת כתב האישום תהיה מציאות בלתי אפשרית. אני חושב שהתיק הזה, אם הוא ילך לכיוון הקטין הזה, לא יפוענח, וימשכו פה מספר שנים לא מבוטלות שבעצם כל הנוגעים בדבר יטילו ספק באשמת הקטין, ומי שיסבול בכל התקופה הזו זה דווקא הוא, שהראיות לא מצביעות כרגע באופן חד משמעי שמדובר בו, שהוא מסר את גרסתו ושלטענתו הוא חף מכל פשע", כך קידר.