הנשיא ריבלין עם נשיא צרפת מקרון
הנשיא ריבלין עם נשיא צרפת מקרוןצילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נועד היום (רביעי) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה.

במרכז פגישתם של האישים עמד האיום האיראני על שלוחותיו בסוריה ובלבנון והיא התקיימה בהשתתפות מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין.

לקראת ביקורו הצפוי של הנשיא מקרון בלבנון בתחילת פברואר, ביקש הנשיא להדגיש בפניו כי מדינת לבנון מוחזקת כבת ערובה על ידי ארגון טרור- חיזבאללה, בתמיכת איראן.

הנשיא הדגיש כי "לישראל אין רצון למלחמה עם לבנון וכי בעולם אידיאלי יכלה להתקיים בין המדינות מערכת יחסים נפלאה, אלא שההפרות החוזרות ונשנות של לבנון את החלטה 1701 של האו״ם וההתחמשות המדויקת של חיזבאללה לא יאפשרו לנו להישאר אדישים".

"חיזבאללה מקים מפעלי הסבה וייצור לרקטות מדויקות בלב ביירות בחסות אזרחית ובתמיכה איראנית. פעילות זו מסכנת את ביטחון ישראל ועלולה לאלץ אותנו להגיב, מה שיגרור את האזור כולו להסלמה ויפגע קשות בלבנון", הוסיף הנשיא.

לדבריו, ממשלת לבנון כריבון היא האחראית הבלעדית על כל הנעשה בשטחה וכי מדינת ישראל לא מפרידה ביו חיזבאללה ומדינת לבנון.

"אנו מצפים מצרפת להפעיל את הלחץ הנדרש על ממשלת לבנון לממש את ריבונותה ולדחוק כל מעורבות של איראן וחיזבאללה העשויים להוביל אותנו למלחמה", אמר ריבלין.

הנשיא התייחס גם למצב בסוריה ואמר כי ישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה, דבר המהווה איום ישיר על מדינת ישראל ועל ביטחון האזור כולו.

"כל עוד איראן ושלוחותיה ימשיכו להתבסס, ישראל תפעל כדי להגן על ביטחונה, בין היתר כנגד העברות אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן דרך סוריה לחיזבאללה בלבנון", אמר ריבלין והבהיר כי מדובר באינטרס בינלאומי משותף לדחיקת איראן מסוריה למען שימור היציבות באזור.

הוא ציין כי גם בגזרה הדרומית ישראל אינה מעוניינת בהסלמה. "ישראל לא תקבל פגיעה בריבונותה, ביטחון אזרחיה ובתשתיות ותפעל בנחישות מול כל איום".

ריבלין ביקש ממקרון שצרפת תתערב למען השבת חללי צה״ל אורון שאול והדר גולדין הי"ד ושני האזרחים הישראלים המוחזקים בעזה. "מדובר בהפרה בוטה של החוק ההומניטארי הבינלאומי וחמאס אף לא מאפשר לצלב האדום לבקרם", אמר הנשיא.