נתניהו נגד ההדלפות בתקשורתדוברות הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (רביעי) באמצעות פרקליטיו ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לעצור את ההדלפות החוקיות והמגמתיות נגדו, המשודרות מדי ערב באמצעי התקשורת.

במכתב ליועמ"ש עליו חתומים עו"ד נבות תל צור ועו"ד טל שפירא, נכתב כי חקירות ראש הממשלה לוו לאורך כל הדרך במה שהם מגדירים, "הדלפות מגמתיות בלתי פוסקות של חומרים מתוך חדרי החקירות, חומרים אשר מטבע הדברים היו ונותרו בידי גורמי האכיפה בלבד".

"הדלפות אלה איבדו כל רסן בימים האחרונים, כאשר מדי ערב אנו נדהמים לראות כי מהדורות החדשות בערוצים השונים נפתחות ב'גילויים חדשים ומרעישים' מתוך החקירות ובהדלפות מגמתיות של חומרי חקירה חלקיים, מסולפים, מעוותים ומוטים, וזאת במטרה ברורה ליצור דעת קהל שלילית כנגד ראש הממשלה על רקע הבחירות הקרובות וכן על מנת להפעיל לחץ לא ראוי על היועץ המשפטי לממשלה אשר בימים אלה יושב על המדוכה לגבי תיקים אלה ממש", לשון המכתב.

הפרקליטים מציינים כי לדעתם מדובר בתופעה יוצאת דופן. "מדובר בשיטפון של הדלפות שלא היה כדוגמתו בתולדות מדינת ישראל וספק אם בתולדות העולם המערבי כולו, אשר בינו ובין הליך הוגן אין ולא כלום".

הם מזכירים במכתבם כי "הדלפה מגמתית של חומרי חקירה מסווגים על ידי עובדי ציבור מהווה מעילה חמורה באמון הציבור שניתן בהם, העולה לכאורה כדי עבירות פליליות של מרמה והפרת אמונים, לפי סעיף 284 לחוק העונשין וכן עבירה של גילוי בהפרת חובה לפי סעיף 117 לחוק העונשין".

עורכי הדין הזכירו במכתבם כי הפרקליטה ליאורה גלט-ברקוביץ, אשר הדליפה חומרי חקירה לתקשורת ערב בחירות מתוך חקירותיו של רה"מ לשעבר אריאל שרון ז"ל, הביאה אותה להרשעה פלילית חמורה.

"הדלפות אלה נעשו מתוך מטרה ברורה להזיק ולפגוע בראש הממשלה, במטרה ליצור דעת קהל שלילית כנגדו, על מנת להשפיע, שלא כדין על החלטות שעומדות להתקבל בעניינו וכן במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות המתקרבות, באופן שיש לראות בכך משום ניסיון להשפיע על ההליך המשפטי ולהטות הליך בחירות דמוקרטי, כל זאת על ידי גורמים בעלי עניין מתוך רשויות האכיפה", ציינו הפרקליטים במכתבם ליועמ"ש.

"בנסיבות אלה, אנו פונים בזאת לכבוד היועץ המשפטי לממשלה בכדי שיורה על פתיחה בחקירה לאלתר של הנושא, בין על ידי מח"ש ובין על ידי כל גוף מוסמך ומתאים אחר", סיכמו הפרקליטים.