יוסי צור
יוסי צורצילום: חזקי ברוך

יוסי צור, אב שכול, פעיל בארגון אלמגור מברך בערוץ 7 על הסגירה הצפויה של תיאטרון אלמידאן. כזכור התיאטרון העלה את הצגת "הזמן המקביל" המבוססת על כתביו של המחבל וואליד דקה שרצח את החייל משה תמם הי"ד.

צור מקווה שרשם העמותות תקע את המסמר האחרון בארון. "התיאטרון קיבל דו"ח סיכום של רשם העמותות וזה לאחר בדיקה ארוכה שאנחנו יזמנו בארגון אלמגור. הדו"ח חמור מאוד והמסקנה שלו שצריך לסגור את העמותה ואת התיאטרון. רשם העמותות אומר בעצם שהעמותה לא מילאה את מטרותיה וזה צעד משמעותי. כעת זה מועבר ליחידת הבקרה של רשם העמותות ואנחנו מקווים שזה המסמר האחרון בארון והתיאטרון יסגור. זה סוף עגום לתיאטרון וסוף שמספק מבחינתנו".

לדבריו ההצגה הזמן המקביל, היתה רק אירוע אחד מני רבים שהפכו את התיאטרון לתומך טרור. "אמנם העלאת ההצגה "הזמן המקביל" במסגרת אירועי יום האסיר הפלסטיני התניעה את הפעילות שלנו. אבל תחקיר עמוק של מתנדב באלמגור אליהו ניסים העלה עשרות אירועים פוליטיים לכבודם של ג'ורג' חבש, בשאר אסד והמשטר הסורי, ולכבודם של מרגלים שפעלו לטובת החיזבאללה והורשעו. היו שם אירועים נוראיים בהשתתפות חד"ש ובל"ד ומעט מאוד הצגות מבדרות שאינן פוליטיות".

צור מודאג מכך שתומכי טרור רבים מרגישים בחיפה בבית. "זה לא סוף הסיפור יש לנו בחיפה הרבה בעיות. רק אתמול הייתה הפגנה של עשרות בעד המחבלים ששובתים רעב. הרשויות צריכות לטפל בזה. לא ייתכן שתהיה הפגנה כזאת בחיפה. גם צירופה של מפלגת חד"ש לקואליציה העירונית תמוהה".