"מחכה בכליון עיניים לסגירת אל-מידאן"

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה היום (חמישי) על המלצת רשם העמותות לפרק את עמותת תיאטרון אל מידאן בשל ליקויים מהותיים שהתגלו בה.

"אני גאה בהחלטת רשם העמותות, התומכת בדעתי. יש לנקוט מידה כנגד מידה נגד אל- מידאן, הפועל נגד כל החוקים והכללים המחייבים מוסד ציבור במדינת ישראל. אני מחכה בכליון עיניים לסגירת אל מידאן ולפתיחתו של תיאטרון ערבי אמיתי, הנאמן למדינת ישראל לערכיה ולסמליה".

אתמול דווח באתר ''כלבו חיפה והצפון'' כי רשם העמותות הודיע לתיאטרון אלמידאן בחיפה שתיק העמותה הועבר ליחידת האכיפה והבקרה של משרד המשפטים שתשקול הגשת בקשה לפירוק העמותה.

מדובר בתיאטרון שהעלה את ההצגה השנויה במחלוקת "הזמן המקביל" על בסיס כתביו של המחבל וליד דקה, רוצחו של החייל משה תמם הי"ד.

על פי הפרסום במקומון החיפאי, במכתב שנשלח אתמול לתיאטרון כתבה אסתר שרעבי מרשות התאגידים כי בעקבות בדיקה של רשם העמותות באשר לטענות להתנהלות לא תקינה ומנוגדת להוראות חוק העמותות בתיאטרון אל מידאן הוחלט כי נמצאו בעמותה ליקויים שמהווים עילות לפירוק.

"נמצאו בעמותה ליקויים המהווים עילות פירוק על פי חוק. העמותה אינה פועלת לקידום מטרותיה הרשומות, ולמעשה אינה פעילה כלל. העמותה לא הגיבה לחלק ממכתבי הרשם ולא התייחסה לשאלות כפי שנדרשה, באופן המחזק את המסקנה כי העמותה אכן אינה פעילה, וכן קיים חשש להתנהלות בלתי תקינה בהיבטים שלא ניתנו לגביהם הסברים. לפיכך, תיק העמותה מועבר ליחידת אכיפה ובקרה במשרדנו אשר ישקלו הגשת בקשה לפירוק העמותה. כמו כן יובהר כי בשלב זה לא יינתן לעמותה אישור ניהול תקין לשנת 2019".