מטבח חדש
מטבח חדשpexels

מעבר דירה הוא תהליך ארוך שמתחיל בחיפוש אחר נכסים רלוונטיים. בין אם מדובר בדירה חדשה או יד שנייה, יש המון שיקולים שמשפיעים על ההחלטה הסופית וקובעים את איכות החיים שלנו בטווח הקצר והארוך.

עם זאת, בתוך אותה מערכת שיקולים יש גם סדר עדיפויות מסוים ובמסגרתו אין תחליף למטבח מפנק ושימושי.

מטבח הוא לדעת רבים החדר הכי חשוב בבית. זה המקום שבו נרצה לבלות לבד, עם בני זוג ועם המשפחה ואליו ניכנס כדי לאכול, לשתות ולהירגע. במקביל, המטבח מושך תשומת לב דקורטיבית ומשפיע על סגנון העיצוב של כל חלל הפנים. כתוצאה מכל האמור לעיל, כאשר עוברים לדירה חדשה צריך קודם כל להחליט האם המטבח מתאים – או שיש צורך בשינויים.

מאפיינים שיקבעו האם זה המטבח הנכון עבורכם

לפני המעבר נבדוק קודם כל את הגודל של המטבח ואת מידת ההתאמה שלו למספר הנפשות במשפחה. מטבע הדברים, זוג צעיר לא צריך את אותו מטבח שמשמש בני משפחה עם ילדים וגם בגילאים מבוגרים מתעוררות דרישות פרטיקולריות שעשויות להטות את הכף. בהקשר הזה, כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס למטבח או לבקש מראש פרטים על הגודל שלו במ"ר.

בשלב הבא כבר נכנסים לעובי הקורה ובודקים את מאפייני המטבח מבחינת סידור החלל, כמות הארונות ומספר פתרונות האחסון. במטבח פונקציונאלי יהיו ארונות נגישים לשימוש מיידי ויהיה גם מספיק מקום לשמירה על סכו"ם, צלחות וקופסאות. השאיפה העיקרית היא לשלב בין מטבח שיהיה גם פרקטי וגם מעוצב ובמסגרת הבדיקה מומלץ לבחון את הארגונומיה של החדר מבחינת כלים סניטריים, ברזים ואפילו ידיות.

איפה המטבח נמצא?

רוב האנשים מחליטים האם המטבח מתאים להם כבר בדקות הראשונות שבו הם נכנסים לדירה חדשה. עם זאת, יש להבחין בין מצבים שבהם מעוניינים לשכור דירה לתקופה קצרה לבין רכישת דירה למגורים או השקעה.

במידה ומדובר בדירה שבה עומדים לגור כמה שנים ברצף, אפשר לשמור על גמישות מסוימת בכל הנוגע לבחירת המטבח ולקחת בחשבון שיפוץ בטווח הבינוני והארוך. מנגד, בדירה להשכרה עדיף שהמטבח ימלא מלכתחילה אחר כמה שיותר דרישות ופונקציות. בשני המקרים השיקול הוא לא רק כלכלי אלא גם כזה שמושפע מנוחות, שגרת המשפחה והרגלי הבישול, הטיגון והאפייה.

לבסוף, מומלץ לבחון את מיקום המטבח בהשוואה לשאר חדרי הבית. ברוב הדירות המטבח נמצא סמוך לסלון אבל יש בתים שבין החדרים מפרידה פינת אוכל. ככל שהמקום בין המטבח לבין שאר החדרים פתוח ומרווח יותר, כך ישנה גמישות דקורטיבית שתעזור להתאים את הדירה לצרכים הקיימים.