המדליה החדשה
המדליה החדשהצילום: איגוד הג'ודו

עשו היסטוריה. לראשונה בהיסטוריה, מארחת ישראל את תחרות הג'ודו היוקרתית, תחרות הגראנד-פרי.

התחרות שיצאה לדרכה היום (חמישי) ותארך במשך שלושה ימים רצופים, נפתחה עם לא פחות מ-5 קטגוריות משקל, כשעל המזרן בהיכל הדרייב-אין שבתל אביב עלו היום לא פחות מ-18 ג'ודוקאים ישראלים.

מלבד יתרון הבייתיות, חברי המשלחת הישראליים נחשבים לפייבוריטים גדולים לזכיה במדליות רבות בתחרות, כשכבר הערב היו שלוש נציגות ישראליות שזכו במדליות עבור המשלחת הישראלית - שתיים זהב ואחת כסף.

הראשונה לזכות במדליה זהב הייתה ששירה ראשוני שניצחה בגמר קטגוריית עד 48 ק"ג.

דרכה של ראשוני למדליית הזהב התחילה ברגל ימין כשזו עלתה אוטומטית לסיבוב השני בו גברה על פרנצ'סקה ג'ורדה האיטלקית.

ברבע הגמר גברה ראשוני על סבינה גיליאזובה הרוסייה ועלתה לחצי הגמר, שם חיכתה לה יריבה קשה במיוחד - מרושה שטרנגר הסלובנית. מוקדם יותר היום הדיחה הג'ודקאית הסלובנית את חברתה של ראשוני למשלחת, תמר מלכה, וכשזו מחזיקה במאזן של 6 ניצחונות מ-6 קרבות נגד יריבות מישראל, סומן הקרב הזה כחשוב מאוד בדרך למדליה עבור ראשוני.

ניצחון גדול של ראשוני העלה אותה לגמר והבטיח למעשה מדליה ראשונה בתחרות עבור ישראל. לאחר שגברה גם בגמר על יריבתה, מרינה צ'רניאק האוקראינית, מדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה בת”א, הרבה בזכות תמיכת הקהל ואנרגיות גדולות שהושקעו מצידה של ראשוני, זו הצליחה לנצח קרב נוסף ולזכות במדליית הזהב הראשונה בתחרות וראשונה עבור המארחת ישראל.

בהמשך הערב זכתה גם הג'ודוקאית גילי כהן במדליית הכסף בקטגוריית עד 52 ק"ג, כשהפסידה בגמר כבר אחרי 36 שניות ליריבתה מקוסובו.

את היום המוצלח בג'ודו הנשים הישראלי חתמה הג'ודוקאית תמנע נלסון לוי שזכתה גם היא במדליית זהב, השניה של ישראל בתחרות, כשגברה על יריבתה הרוסית.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה על ההישג העצום כשאמרה: "איזו פתיחה מדהימה לאליפות הגראנד-פרי הראשונה בהיסטוריה שנערכת בישראל".