יהודה ביאדגה
יהודה ביאדגהצילום: באדיבות המשפחה

השר לביטחון הפנים ארדן הגיע הבוקר (שישי) לנחם את בני משפחתו של יהודה ביאדגה ז''ל, תושב בת ים ובן העדה האתיופיה שנורה למוות על ידי שוטר לאחר שאיים בסכין.

השר ארדן אמר למשפחה כי יעקוב באופן אישי אחר חקירת מח״ש המתנהלת ויוודא שכל הלקחים הנדרשים מהאירוע יופקו על ידי המשטרה. ארדן הציע למשפחה כל עזרה שביכולתו לתת.

השר גם שוחח בטלפון עם גיסו של יהודה ז״ל וקבע להיפגש איתו ועם אבי המשפחה בימים הקרובים. ארדן עדכן את המשפחה כי השוטר שירה למוות ביהודה יצא לחופשה עד לסיום החקירה.

כאמור, יהודה ביאדגה ז"ל נורה למוות על ידי שוטר שטען כי סיכן את חייו ביום שישי האחרון. "איך ייתכן שהבן שלי מת והשוטר חוזר לעבודה?", תהתה מאמאי, אמו של ביאדגה, בראיון לחדשות 12. "הבן שלי, יהודה שלי, היה ילד זהב בשבילי. לקחו את החיים של בני והשוטר חוזר לעבודה? מדהים, פשוט מדהים.

"זה באמת מדהים אותי איך לא מעמידים אותו לדין. כשהודיעו לי שהרגו את יהודה הייתי פשוט בהלם, אני אפילו לא יודעת מי לקח ממני את הטלפון באותו זמן. אין לי מושג. אפילו כשהראו לי את גופתו לא עיכלתי, הייתי בשוק. איך? איך הבן שלי נהרג כך? איך?".

אטאלאי, אביו של יהודה, ביקש להעביר מסר לנבחרי הציבור. "זאת לא תהיה טעות לומר שהממשלה לא עומדת לצדנו, הרי איך ייתכן שבני נורה למוות לאור יום כאילו שהוא איזה חיה ואף אחד לא מעמיד את השוטר לדין? אפילו לא מרחיקים את השוטר מהמשטרה עד סוף החקירה. איך זה יכול להיות?

''התייחסו לבני כאילו הוא כלב. אפילו על הכלבים שומרים; חיי הכלבים שלהם שווים יותר מחייו של הבן שלי. הוא התגייס לשרת את המדינה - והוא אכן שירת. במהלך השירות הוא חלה וחזר הביתה, לכן אני יכול לומר שהממשלה לא עומדת לצדנו", תקף האב.