ארומה
ארומהצילום: פלאש 90

שני סניפים של רשת בתי הקפה ''ארומה תל אביב'' שהיו תחת הכשרות של ארגון רבני צהר, עברו למערכת הכשרות של הרבנות הראשית בתל אביב-יפו, כך נודע לערוץ 7.

במועצה הדתית בתל-אביב מדווחים על גל של מסעדות שמבקשות להצטרף למערכת הכשרות של הרבנות העירונית, חלקן מסעדות שלא היו כשרות בעבר וחלקן מסעדות חדשות שבעליהן ביקשו שיהיו כשרות מלכתחילה.

יו"ר המועצה הדתית אלדד מזרחי אמר, "אנו שמחים להיווכח שהביקוש לכשרות בתל-אביב הוא לא 'טרנד חולף' אלא מגמה ברורה של השנים האחרונות, המאפשרת לציבור שומרי הכשרות וחובב הגסטרונומיה ליהנות ממגוון רחב של מסעדות ובתי אוכל כשרים".

לדבריו, ''מגמה זו של מעבר עסקים מ'צהר' לכשרות של הרבנות בת"א, מבטאת ומחזקת את האמון בתעודת הכשרות שלנו, הן מצד בעלי העסקים והן מצידו של הציבור ומהווים המשך ישיר ותוצאה של פעילות ממושכת שלנו, בהגברת השקיפות בעבודת ההשגחה וההוגנות מול בעלי העסקים".

מזרחי מציין שמות של מסעדות יוקרתיות שפועלות בתל אביב ונהנות מכשרות של הרבנות, כמו מסעדת "ראצ'ה'' הגרוזינית, "זכאים" הטבעונית, "נומי" של השף יורם ניצן, "דוניא" של השף מאיר אדוני, "מלכה" של השף אייל שני, "עלמה לאונג'", "בר פאבלה" ועוד.

מ׳צהר פיקוח מזון׳ נמסר בתגובה: ''החלטת בית הקפה ארומה תל אביב להפסיק לקבל את שירותי פיקוח הכשרות שלנו היא דוגמא ומופת לכך שמאז הקמת המערך בודדים מאוד החליטו לעזוב. מיזם הכשרות הצליח לשבור את המונופול שהיה נהוג בתחום הכשרות מאז הקמת המדינה ופתיחת השוק לתחרות בריאה הנותנת לבעלי העסקים את האפשרות לבחור.

''אנו מאחלים לארומה ת״א הצלחה בהמשך הדרך ומקווים לראותם חוזרים להיות מפוקחים תחת ׳צהר פיקוח מזון׳ יחד עם סניפים נוספים של הרשת. אנו נמשיך לשפר את השירות שאנו מציעים לכמאה ועשרים המסעדות ובתי המלון שתחת פיקוחנו מתוכם כתשעים שלא היו כשרים כלל לפני כניסתה של ׳צהר׳ לתחום הכשרות", לשון התגובה.