הביא מדליה. אורי ששון
הביא מדליה. אורי ששוןצילום: איגוד הג'ודו

שבע בום. אחרי שהפסיד לו באבו-דאבי ב-2015, אורי ששון ניצח הערב (מוצאי שבת) את יריבו האוקראיני חמנו בגמר, וזכה במדליית הזהב בתחרות הגראנד-פרי תל אביב.

זכייתו של ששון, מי שנחשב לג'ודוקא הבכיר ביותר בג'ודו הישראלי כשזה זכה במדליית הארד באוליפיאדת ריו שבברזיל, במדליית זהב הערב סוגרת למעשה את התחרות היוקרתית שהתקיימה לראשונה בהיסטוריה בישראל, בטעם מתוק במיוחד.

המדליה של ששון מצטרפת אל שש המדליות שזכו חברי המשלחת הישראליים בתחרות שהתקיימה בתל אביב, כשבמהלך השבת זכה גם שגיא מוקי המצויין במדליית זהב, ענבל שמש זכתה במדליית כסף וטוהר בוטבול במדליית ארד.

כאמור, הזכיה של ששון במדליית הזהב הערב מצטרפת אל מוקי ואל שירה ראשוני שזכתה במדליית הזהב הראשונה בתחרות שפותחת את שנת 2019.

אחרי שהודח בבושת פנים ובאכזבה גדולה באליפות אירופה שהתקיימה בתל אביב בשנה שעברה, מצליח ששון לעמוד בציפיות ממנו כשהוא משיג את המדליה האחרונה בתחרות היוקרתית - מדליית זהב.

שרת התרבות והספורט מירי רגב ברכה עם סיום התחרות היוקרתית הערב, כשאמרה: "הבטחנו וקיימנו. הישג מרשים לספורט הישראלי ולענף הג'ודו עם סיומן של שלושה ימי גראנד-פרי תל אביב שהתקיימה לראשונה בישראל, עם זכיה ב-7 מדליות של ספורטאינו הנפלאים".

"אירוע הגראנד-פרי שהסתיים הערב הוא אחד מאירועי הספורט הבינלאומיים הגדולים ביותר שנערכו בישראל. היציעים המלאים בילדים ומשפחות שלא הפסיקו לעודד את הספורטאים במהלך כל שלושת ימי התחרות, עוררו בי שמחה גדולה והוכחה אדירה שהג'ודו התנחל בלבבות של הישראלים ויש לו קהל ועתיד גדול".

השרה החמיאה לספורטאים זוכי המדליות כשאמרה: "הספורטאיות והספורטאים שלנו הביאו לנו גאווה עצומה עם הישגים מרשימים ושבע מדליות - מתוכן ארבע לנבחרת הנשים ושלוש לגברים".

השרה ברכה על הגעתן של מדינות רבות להתחרות בתל אביב, ועל הדרך מתחה ביקורת על מי שסרבו להתעסק בספורט. "שמחתי לראות שלגראנד פרי הראשון הגיעו למעלה מ-400 ספורטאים מ-54 מדינות. הבטחתי כבר בתחילת הדרך כי מדינת ישראל תפתח שעריה בפני כלל הספורטאים מכל המדינות. ציפיתי לראות יותר ספורטאים ממדינות ערביות ומוסלמיות ואני מקווה שבשנים הבאות אכן נראה מתחרים מהמדינות הללו.

השתתפות הספורטאים שלנו בענפים השונים, במדינות ערב, באבו דאבי וקטאר היוו הישג מדיני שאין כדוגמתו ומוכיחים שאנו נמצאים בעידן של התחדשות ביחסים הדיפלומטיים שלנו בזכות הספורט ותחומים נוספים. לצערי ישנן מדינות ערביות המערבות בין ספורט לפוליטיקה, מנהלות מאבקים מדיניים על חשבון הספורטאים ופועלות בניגוד לצ'ארטר העולמי".

"אני רוצה להודות בראש ובראשונה ליו"ר האיגוד העולמי, מר מריוס ויזר, שהיה הראשון להיאבק בתופעה הזו ודאג לבטל תחרויות במדינות כאלו ודרש שבכל התחרויות הספורטאים הישראלים יתחרו עם הסממנים הלאומיים. ויזר היה שותף למאבק שניהלתי למניעת החרמות הספורטאים הישראלים ואני מודה לו על האוזן הקשבת והתמיכה שקיבלנו מרגע שבאנו עם היוזמה לאירוח הגראנד פרי בישראל.
בתקופתי ניתן דגש לאירוח תחרויות בינלאומיות ואני שמחה לראות כיצד מעמדה של ישראל התחזק באיגודים הבינלאומיים המבקשים לבוא ולקיים את התחרויות כאן בישראל".

"אני רוצה להודות גם ליו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, שבתקופתו הג'ודו הפך למעצמה עולמית, כשיחד עם הצוות המקצועי בהובלתם של אורן סמדג'ה ושני הרשקו דואגים שהספורטאים שלנו יעמדו כמעט באופן קבוע על פודיום המנצחים. נצחונו של אורי ששון המדליסט שלנו מריו ושירת התקווה שחתמה את התחרות היו סיום ראוי לטורניר נפלא שמילא את כולנו גאווה", אמרה השרה רגב.