Z ובלאק מחדשים את יידל
Z ובלאק מחדשים את יידלצילום העטיפה

אמן המוזיקה החסידית והמבטיח מארה"ב, יוני Z (יוני זיגלבוים) משחרר הערב דואט מרשים, מחווה ללהיט שגדל עליו, HOME שכתב קן ברג'ס ושר יידל ורדיגר לפני למעלה מעשור. לדואט הופק קליפ מילים שמכניס את הצופה לאווירה שהיוותה בסיס להפקת השיר. המחווה ל HOME של יידל, מגיעה מספר חודשים לאחר שיוני Z השיק את אלבום הבכורה שלו "יוני Z".

HOME הוא שיר שיוני חולם לבצע כבר 12 שנים. "מאז שיידל שחרר את השיר, מאוד אהבתי אותו וחלמתי להקליט לו גרסה משלי", מספר יוני. לימים אכן הוקלט השיר אולם הרעיון והשיר, נגנזו ואלבום הבכורה יצא לדרך בלעדיו...

בינתיים, נחשף יוני לשיר עם מאפיינים דומים של אומן בינלאומי ולא יהודי בשם Justin Timberlake, שהעיר אצלו למעשה את החלום הגנוז. "היה לי חזון לחבר את שני השירים ליצירה אחת". הרעיון החל להבשיל בראש, ופגישה אחת עם ניסים בלאק, גר צדק ומוזיקאי מחונן, הציתה את הרעיון והפכה אותו לדואט.

ואכן, פגישה עם ניסים בערב צדקה לארגון קירוב לבנות בסיכון, סימנו למעשה את הכיוון המוזיקלי וגם את הטקסט שיוביל את HOME. השניים הסתגרו באולפן והתוצאה המוזיקלית והוויזואלית מדברת ומיועדת לקהל אמריקאי צעיר שבד"כ לא נחשף למוזיקה יהודית וחסידית שורשית. מילות הדואט הם בעצם מכתב לנוער נושר המפציר בו להיזכר בבית, במקורות ובשורשים שלו/שלנו ולשוב אליו, הביתה.