מכבי תל אביב
מכבי תל אביבצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

6:1 לגלבוע 0 ניצחונות בהיכל. זה המאזן שהיה למכבי תל אביב מול גלבוע גליל בליגה מאז חזרה לליגה הבכירה בפתיחת עונת 16/17. אתמול היא הצליחה לשפר אותו והצליחה לשבור, לפחות בינתיים עוד נאחס שפקד אותה בשלוש השנים האחרונות. אבל רק לבינתיים.

למרות שגלבוע הגיעה עם 7 הפסדים רצופים, היא לא נבהלה ממכבי במחצית הראשונה, כי בסופו של דבר ההיכל בשלוש השנים האחרונות היה מקום ההתאוששות של גלבוע וגם אחרי רצף הפסדים הייתה מנצחת בו ועולה על גל מומנטום חדש.

אבל גם אריאל בית הלחמי יודע שהקבוצה שלו נשברת מהר מדי והחיסורים הם משמעותיים מדי מכדי שגלבוע תוכל להפתיע את מכבי במומנטום מטורף שכזה. אז מה הוביל לניצחון המטורף של מכבי? הנה הדברים העיקריים:

*ריבאונדים בהתקפה- מכבי תל אביב ניצחה באופן מוחץ בפרמטר הזה וגם כשלא הצליחה לקלוע, בעיקר במחצית הראשונה, הריבאונדים בהתקפה החזיקו אותה צמודים לגלבוע. הצהובים לקחו 17 ריבאונדים בהתקפה לעומת 5 של גלבוע ואם היא רוצה לחזור לנצח בהיכל, היא חייבת להיות הרבה יותר טובה בפרמטר הזה במיוחד. בסה"כ הצהובים היו גדולים על גלבוע בריבאונדים, כשלקחו 51 כאלו לעומת 22 בלבד של גלבוע וככה פשוט אי אפשר לנצח בהיכל.

*ג'רמי פארגו וסקוטי ווילבקין- כמה שמכבי חיכתה לאיש הזה. כמה שהיא חיכתה להצגה כמו במשחק הזה וספק גדול אם אנשי מכבי חשבו שהיא תבא כל כך מהר, בכל זאת האיש לא שיחק 3 חודשים כדורסל. פארגו נתן הצגה גדולה, כשקלע 19 נקודות בקליעה יעילה מאוד(5/6 ל-3). האיש קלע סלים גדולים על הפרצופים של שחקני גלבוע כמו בימים הטובים, שיחק חכם ולא כפה את המשחק עליו והוא האיש המרכזי ללא ספק שאחראי על הניצחון. וכעת נתייחס גם לסקוטי ווילבקין. 6 נקודות בלבד היו לו אתמול, אבל גם הוא לא כפה את המשחק עליו ומסר לא פחות מ-9 אסיסטים וגם הוא היה גורם מרכזי בניצחון.

*יובל זוסמן- יובל זוסמן כבר לא מתחרט על ההחלטה להשאר במכבי גם בעונה הנוכחית ומאז שהגיע ספרופולוס, הוא פשוט הצגה אחת גדולה. כל פעם אנחנו רואים חלק אחר מהפוטנציאל הכל כך גדול שלו והכל כך מגוון שלו. אם ביום חמישי חזינו בעיקר באסיסטים הגדולים שהוא מחלק, היום שוב ראינו את יכולת הקליעה היעילה שלו ובעיקר את היכולת לקחת הרבה ריבאונדים במשחק בודד. אתמול הוא קבע שיא קריירה חדש של 11 כאלה, בדרך למשחק מרשים ביותר שבו הוא גם תרם 15 נקודות(50% מהשדה), 4 אסיסטים, סחיטת 3 עבירות ומדד 23, הכי גבוה בקבוצה. כמה יכולות.

*נקודות האור באדום- נקודות האור העיקריות היו טל קרלפס, שגם בערב לא טוב של גלבוע, קבע שיא קריירה חדש של 18 נקודות וסחיטת לא פחות מ-6 עבירות, איאן מילר, שניסה לחפות על חסרונו של וויבינגטון עם 20 נקודות וכמובן הזר החדש דוראנד סקוט עם 16 נקודות, אבל גם הם לא הצליחו להושיע את גלבוע.

לסיכום, מכבי מנצחת בהיכל את גלבוע גליל, לראשונה מאז חזרה לליגה הבכירה ומצמקת את המאזן המביש מולה. גלבוע נשברת מהר מדי והחיסורים המשמעותיים משפיעים מאוד על המצב המנטלי של הקבוצה. אבל לדעתי, והיא תפתיע אתכם: לגלבוע של השנה פוטנציאל גדול מזה של העונה שעברה. ישראלים מוכשרים וזרים מצויינים וכשקרופורד, סקוורר וויווינגטון יחזרו מפציעה, הקבוצה תשתפר מאוד ולדעתי היא גם תגיע לפלייאוף, אולי לסדרה מעניינת מאוד מול מכבי תל אביב או הפועל ירושלים. מה שבטוח, המפגש בין מכבי לגלבוע אף פעם לא יהיה סתם מפגש, לא משנה מה יהיה מצבן של שתי הקבוצות.