בדרך הבטוחה אל הליגה השניה. רק פעם אחת ניצחה בני סכנין ב-12 משחקי הבית האחרונים שלה בליגת העל בכדורגל, היה זה ניצחון 3:4 על מ.ס אשדוד. הערב (ראשון) הצטרפה סכנין לאשדודים בתחתית טבלת ליגת העל בכדורגל שנראה כי שתיהן נמצאות כבר ורגל וחצי בדרך לירידת ליגה.

אחרי שגברה על מכבי חיפה באצטדיונה הביתי, אצטדיון דוחא, במסגרת שלב שמינית גמר גביע המדינה בכדורגל לפני כשבוע וחצי, חזרה הערב סכנין לאצטדיונה הביתי בתקווה לצבור ניצחון ביתי שני ברציפות בכל המסגרות כשאירחה את מכבי פתח תקווה לקרב תחתית רותח ועל האפשרות להרים את הראש קצת מעל המים.

סכנין שצברה עד כה 6 נקודות בלבד בביתה ומחזיקה בתואר קבוצת הבית הגרועה ביותר בליגה, לא הצליחה שוב לכבוש ולאחר שספגה בדקה ה-66 מראשו של תאי בריבו הצעיר והמוכשר, מה שהיה השער היחידי במשחק הערב, זו נותרת עם 15 נקודות בלבד במאזנה שמעמיק את מצבה הרע בתחתית טבלת ליגת העל בכדורגל עוד יותר.

אגב, הניצחון הערב של פתח תקווה מגיעה במשחק הבכורה המחודש של מאמנה גיא לוזון, כשזה למעשה נוקם בקבוצה מהמגזר הערבי לאחר שאלה חגגו עם ניצחון 4:0 באפריל 2008, ניצחון שגרם ללוזון להתפטר מתפקידו כמאמן פתח תקווה לפני 11 שנים.

פתח תקוה שלא ניצחה בתשעת המחזורים האחרונים, חוזרת לנצח בדיוק במשחק הבכורה המחודש של האחיין שנכשל בקבוצות רבות בשנים האחרונות. האם הכי טוב עבורו זה הבית? ניצחון רביעי העונה לפתח תקווה שמשפרת את מאזנה ל-21 נקודות, 6 מעל סכנין שמתחת לקו האדום.

האם אחרי שעלתה אל ליגת העל ב-2006/7, סכנין תרד אל הליגה השניה? תשובות בקרוב

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-20 בליגת העל בכדורגל, נפרדו מכבי חיפה ומכבי נתניה בתיקו 0:0. חיפה עם תיקו 0:0 שני ברציפות ומשחק שלישי רצוף בו היא לא כובשת - מלך שערי ליגת העל ירדן שועה לא חזר עדיין לכבוש מאז עבר מבני יהודה.