לא תנאי. סמארטפון
לא תנאי. סמארטפוןיוני קמפינסקי

גם מחזיקי טלפון כשר יוכלו לשמש כמזכירי קלפי - כך עולה מתשובת מנהלת ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס ליו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב.

מקבל שיגר לעו"ד עדס מכתב ובו דרש לאפשר לבעלי מכשירי טלפון כשר לשמש כמזכירי קלפיות במהלך יום הבחירות.

במכתבו קבל מקלב על כך כי שבאחרונה חלק ממנהלי הבחירות באזורים מסויימים סירבו לקבל לעבודה כמזכירים מועמדים שאין ברשותם סמארטפונים.

"בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, חלק ממנהלי הבחירות ברשויות המקומיות, סירבו לקבל מועמדים למזכירי קלפי שאינם מחזיקים ברשותם מכשיר טלפון שאינו כשר ואינו מאושר על ידי גדולי ישראל", כתב מקלב, וזאת, בשל הדרישה לעדכן את המערכת תוך כדי יום הבחירות.

כאמור, כעת הובהר כי ההנחיה בוטלה. "ועדת הבחירות המרכזית מגייסת מזכירי ועדות קלפי בהליך שקוף ושוויוני, במסגרת הליך זה יורשו כל אדם אשר עומד בתנאי הסף להגיש מועמדות ובכלל זה כל מועמד אשר מחזיק בכל מכשיר טלפון נייד", הובהר .

עוד הוסיפה מנהלת ועדת הבחירות ומציינת כי בניגוד לבחירות לרשויות המקומיות הליך הגיוס לבחירות הקרובות הנו הליך גיוס ארצי ומנהלי ועדות הבחירות האזוריות אינם רשאים להוסיף תבחינים נוספים לאילו אשר נקבעו על ידי אגף מנהל ומשאבי אנוש בוועדת הבחירות המרכזית.

יצויין כי ניתן להגיש מועמדות עד ליום שלישי הקרוב בשעה 12:00 בלבד וכי הגשת מועמדות לאחר מועד זה לא תיקלט במחשבי ועדת הבחירות המרכזית.