מוטרד. ריבלין
מוטרד. ריבליןצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התקשר היום (שני) למקבילו נשיא יוון פרוקופיס פבלופולוס וגינה בחריפות את השחתת האנדרטה לזכר הקהילה היהודית בעיר סלוניקי.

האנדרטה שהושחתה ביום שישי האחרון על ידי אלמונים הוקמה לזכר הקהילה היהודית בעיר שנספתה בשואה, והיא ממוקמת באוניברסיטת אריסטו שבסלוניקי.

לוחות השיש שמוצבים באנדרטה שמקורן בבית קברות יהודי ישן שנהרס על ידי הנאצים ב-1942 נותצו והמקום הושחת. זו הפעם השנייה שאלמונים פוגעים באנדרטה, והפעם ה-16 בה ישנה פגיעה באתר יהודי ביוון מתחילת 2018.

"מקרה זה מוכיח כי האנטישמיות עוד חיה ובועטת וכי המלחמה בה עוד נדרשת ללא לאות", אמר הנשיא בשיחתו עם נשיא יוון. "אסור שחילוקי דעות פוליטיים פנימיים יביאו לביטויי שנאה שכאלה. יש לרכז מאמצים למלחמה בלתי מתפשרת בתופעה".

הנשיא הודה לנשיא יוון על דבריו ועל גינויו החד משמעי את האירוע אמש בטקס הזיכרון לציון יום השואה הבינלאומי בסלוניקי אך הדגיש, "שתיקתם של ראשי הכנסיות ביוון מטרידה מאוד".

"לצערנו כל המוסדות הדתיים הכנסייתיים ביוון שותקים מול גילויי האנטישמיות, כפי שנוכחנו אתמול", אמר הנשיא והדגיש כי חשוב מאוד שהארכיבישוף של אתונה ושל יוון כולה, ישמיע קולו בהצהרה פומבית נגד האנטישמיות.