נתניהו ורגב עם חברי המשלחת הישראלית
נתניהו ורגב עם חברי המשלחת הישראליתצילום: חיים צח, לע"מ

ההצלחה האדירה של נבחרת הג'ודו הישראלית לא חמקה מעיניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשזה אירח אותם היום (שני) במשרדו שבירושלים.

הנבחרת הישראלית שזכתה בתחרות הגראנד-פרי האחרונה שהתקיימה לראשונה בהיסטוריה בישראל, בשבע מדליות, שלוש מתוכן זהב, התארחה במשרדו של ראש הממשלה שהביע שמחה גדולה ובקיאות רבה על ההישג האדיר.

"לרוב מגיעים לפה פוליטיקאים זרים מהעולם ואני אומר להם שישראל היא מעצמה עולמית בהייטק, בכלכלה ובחקלאות. כעת אני מוסיף ואומר שאנחנו גם מעצמת ג'ודו, וזה לא מובן מאליו", אמר נתניהו לספורטאים הג'ודואים.

ראש הממשלה סיפר כי עקב מקרוב אחר התחרות היוקרתית שהתקיימה לראשונה בישראל וראה את פועלם של הספורטאים על המזרן. "עשיתם הישג אדיר עבור כל אחד מכם, אבל זה גם הישג אדיר למדינה. אתם תורמים לנו ברמה העולמית כי בזכותכם רואים את הספורט הישראלי, האומץ הישראלי והגאווה הישראלית שמגיעים לכל מקום".

בהמשך הודה ראש הממשלה נתניהו גם לשרת התרבות והספורט מירי רגב שנכחה בטקס קבלת הפנים, כשאמר: "אני חייב לומר לך מירי שזה גם הישג שלך. את פועלת לקדם את הספורט הישראלי בארץ ובעולם והעובדה שהמתחרים שלנו מגיעים למדינות ערב ורואים שם את ישראל במלוא הדרה והישגיה - זה דבר שעוזר לי במסע לעולם הערבי ולעולם בכלל".

"מירי, את עושה הרבה דברים אחרים. את עומדת על דעתך וטוב שכך. גם בהרחבת התרבות לפריפריה, אבל גם בהבאת הספורט הישראלי לעולם, את המצוינות הישראלית, את הגאווה הישראלית ואת האומץ הישראלי. מירי, אני רוצה להודות לך על העבודה הזו".

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב נשאה דברים כשזו התייחסה בדבריה להיסטוריה שנעשתה כשאמרה: "לראשונה אירחנו את הגראנד פרי בארץ. לפני שנה מריוס ויזר, יו"ר האיגוד העולמי, שאל איך נקבל את הנציגים ממדינות ערב, ואמרתי לו שנקבל אותם עם הדגל וההמנון שלהם בשמחה. אני שמחה לומר שיש לנו מדינה שבועטת את הפוליטיקה ממגרשי הספורט. לצערי אומנם לא הגיעו ספורטאים ממדינות ערב אבל אני מקווה שבשנה הבאה זה כבר יקרה".