גל הירש
גל הירשצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

תא״ל במיל' גל הירש מתייחס בראיון ל'ידיעות אחרונות' להכתמת דמותו ומניעת מינויו למפכ"ל המשטרה.

"היו לי הרבה לבטים", מספר הירש בראיון על הימים שבהם הוכרז מינויו. "הבנתי שאני מועמד מבחוץ, ושלא יאהבו את ההצנחה הזאת. ידעתי שאני יכול להביא את הניסיון המבצעי שלי, את רוח הקרב שבי. התחיל מבצע השחרה מתוזמן היטב, ששילב בין גורמים במערכת אכיפת החוק ובתקשורת ובעלי אינטרסים".

לטעמו של הירש "הפתיחה בחקירה הזאת נועדה לסכל את המינוי", אמר, "תופרי התיק הצליחו במשימתם. אחרי שהודעתי לאחר שלוש שנים של חקירות שאפנה לבג"צ, התיק נסגר מחוסר אשמה. זה אומר הכל".

הירש קובע: "התכנסו כל מיני בעלי עניין ואמרו לעצמם: אם אנחנו לא מביאים עליו משהו, הוא יהיה המפכ"ל. אמרו לארדן ‘הבן אדם היטה מכרז בראשון לציון, והוא שילם שוחד בגאורגיה והוא הלבין הון והוא תיווך לשוחד, והוא עבר על חוק ההגבלים העסקיים ומתנהלת נגדו חקירה על ידי ה־FBI ומי יודע מה עוד?’ התנהל נגדי קמפיין מתוזמר. משפחות שכולות הוכוונו נגדי. פתאום צצו לתדהמתי אנשים חסרי עמוד שדרה, שאמרו: 'הוא לא ראוי'".

באשר למפלגתו, 'מגן', עליה הכריז אתמול, נשאל הירש אם הוא צפוי לחבור לאחת המפלגות הקיימות. הירש משיב: "מרגע שנודע שאני מתכוון לרוץ לכנסת התחלתי להיות מוזמן לפגישות רבות אצל גורמים מרכזיים בפוליטיקה הישראלית. כרגע אני מתכוון להישאר כמפלגה עצמאית".

על הסיכוי לחבור לליכוד הוא אומר כי אכן "הנושא של שריון בליכוד עלה ונדון. אבל הכיסא בכנסת והג'וב, זה לא מה שמעניין אותי. אני רוצה להניע שינוי".