תיעוד: סתירות בגרסת השוטריםאלירן אהרון

קטין אשר נעצר באלימות רבה שלא כדין תובע את המשטרה על סך 30 אלף ₪ בגין עוולות של תקיפה, מעצר שווא, רשלנות, תרמית ועוד.

בגרסה שמסרו השוטרים לאחר המעצר נתגלו סתירות שלא תואמות את הנראה והנשמע בסרטון שהגיע לערוץ 7 מתעד את האירוע.

בכתב התביעה אשר הגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מודגש כי "לב ליבה של התביעה מתועד למעשה בהחלטת השחרור ממעצר, בה קבע ביהמ"ש למערים כי התובע ישוחרר לאלתר ממעצר שלא כדין שביצעה נגדו משטרת ישראל".

בהמשך נכתב כי הקטין בן ה-16 היה נתון תחת צו מנהלי אשר כלל מעצר בית לילי בבית הוריו בירושלים. שוטרי מתחנה בירושלים ביצעו ביקורות מידי לילה בבית המשפחה בכדי לוודא שהתובע אכן מקיים את הצו, מה שגרם לבני המשפחה סבל רב.בנסיבות המעצר המדובר, חרגו השוטרים בצורה קיצונית וחמורה מגדרי המותר בחוק.

לפני כחודשיים ביצעו שתי שוטרות ביקורת בביתו של הקטין על מנת לוודא כי הוא מקיים את תנאי מעצר הבית הלילי המנהלי. השוטרות ביקשו מנו להציג תעודת זהות, אך כיוון שמדובר בקטין לא היתה לו כזאת. לאחר התלהמות בלתי נעימה עזבו השוטרות את המקום, ללא מעצר.

למחרת בבוקר הגיעו שתי ניידות לבית משפחת הקטין, והשוטרים ביקשו כי הקטין יצא אליהם. בסרטון שצילם הקטין ניתן לשמוע בבירור שוטרת שמודיעה לו "אתה עצור בגין תקיפת שוטר". לאחר מכן הסתערו השוטרים על הקטין "באופן משולח כל רסן ונטול כל הצדקה, היכו אותו, הורידו אותו למדרכה, אזקו אותו וגררו אותו לניידת, והכל ברחוב לעיני אביו שנכנס להיסטריה ולעיני עוברי אורח וילדים המומים", לשון התביעה.

מאוחר יותר מסרו השוטרים הודעות שקריות לביהמ"ש לפיהן הם הודיעו לקטין כי הוא מעוכב ולא עצור, ורק בגלל האלימות של הקטין הוחלט לעצרו. אולם כאמור, הסרטון מוכיח אחרת.

בסיכום נכתב כי מדובר בעוולות של תקיפה, מעצר שווא, תרמית, ועוולה חוקתית לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. הקטין תובע בגין הנזקים שנגרמו לו, הן נזקים פיזיים והן נפשיים, פיצויים על סך 30,000 ₪.

עו"ד מנשה יאדו אמר בתגובה "המשטרה ניסתה לסגור חשבונות באלימות ובשקרים נגד התובע אך לרוע מזלם הוא צילם אותם. בנוסף הוסיפו השוטרים חטא על פשע כשמסרו הודעה שקרית".