תיעוד: מסתערבים תופסים משליכי בקבוקי תבערה "על חם"דוברות המשטרה

מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל יצאו ביום חמישי האחרון למבצע מעצרים של מיידי בקבוקי תבערה במחנה הפליטים שועפאט.

הכוחות פעלו במקום לאחר שבמשטרת ישראל נחקרו בתקופה האחרונה מספר מקרים שבהם היו מגיעים מספר חשודים לפאתי מחנה הפליטים ומיידים בקבוקי תבערה לעבר רכבים שנסעו על כביש משה דיין (לכיוון פסגת זאב) הסמוך למחנה הפליטים.

יחד עם מסתערבי מג"ב נערכו גם לוחמי מג"ב בכוחות מתוגברים ובתצפיות לעבר מוקד הפעילות במהלכה זוהו מספר חשודים שהגיעו למקום. החשודים נראו מדליקים בקבוקי תבערה ומיידים אותם לעבר הכביש תוך סיכון ממשי של חיי האזרחים שנסעו במקום.

"למרות שזיהינו שלצד החשודים הבגירים ישנם גם מספר קטינים שמבצעים את יידוי בקבוקי התבערה מדובר בפעילות טרור שסיכנה את חייהם של אלו שנסעו בכביש". אמר מפקד הפעילות והוסיף: "כשבקבוק תבערה פוגע ברכב במהלך נסיעה מדובר בסכנה כפולה. גם הסכנה מהאש שאוחזת ברכב וגם הסכנה מאיבוד שליטה ברכב במהלך הנסיעה כתוצאה מבהלת הנהג".

הכוחות זיהו את החשודים מיידים את בקבוקי התבערה ורגע לאחר שאחד מהם הדליק בקבוק תבערה נוסף אותו אחז בידו, הסתערו עליהם המסתערבים והביאו למעצרם של שני חשודים כשלעברו של חשוד נוסף שהמשיך ביידוי בקבוקי התבערה בוצע ירי ממנו נפצע. הפצוע כאמור פונה לבית החולים שם נותח וכעת הוא בהכרה ומצבו מוגדר בינוני.

לאחר חקירת החשודים, שוחרר קטין בן 13 לביתו ומעצרם של שני החשודים הנוספים קטינים בני 13-14 ממחנה הפליטים שועפאט הוארך בשלב זה עד מחר.

במשטרת ישראל מדגישים כי ימשיכו בפעילות נחושה לסיכול הטרור ולהבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל.