מושל פלורידה רון דה-סנטיס
מושל פלורידה רון דה-סנטיסצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקבינט של מדינת פלורידה החליט היום (שלישי) להכניס את חברת Airbnb לרשימת החברות שתומכות ב- BDS.

בהתאם לחקיקה נגד חרמות שפלורידה אימצה במרץ 2016, אסור יהיה למדינה להשקיע או להתקשר עם חברות המופיעות ברשימת החברות שתומכות ב BDS. יצוין כי כלכלת פלורידה היא הרביעית בגודלה מבין מדינות ארה"ב.

עם הודעת חברת Airbnb להסיר מהאתר יחידות השכרה של אזרחים ישראלים ביהודה ושומרון, כונס צוות בין-משרדי מקרב משרדי הממשלה הרלוונטיים בהנחיית השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן על מנת ללמוד לעומק את הסוגיה ומשמעויותיה ולבחון את דרכי הפעולה והכלים כנגד החלטת החברה.

כחלק ממגוון הפעולות שננקטו, שלח לפני כחודשיים ארדן מכתבים לחמשה מושלים בארצות הברית וביניהם מושל פלורידה הנבחר רון דה-סנטיס.

במכתב ציין השר ארדן את הערכים הדמוקרטים המשותפים וביקש מהמושלים להתבטא נגד החלטת חברת Airbnb, ולנקוט בצעדים רלוונטיים נוספים כולל צעדים כלכליים נגד החברה.

לפני שבועיים הודיע המושל דה-סנטיס שלא יאפשר לעובדי מדינת פלורידה לקבל החזרים על השימוש בדירות Airbnb במסגרת נסיעות עבודה שלהם.

היום, כאמור, הקבינט של פלורידה אימץ את המלצת ועדת ההשקעות של המדינה והכניסה את חברת AIRBNB לרשימת החברות שתומכות ב BDS. יודגש שהחקיקה בפלורידה אוסרת על השקעות או התקשרויות עם חברות המקדמות חרם גם על יהודה ושומרון.

השר ארדן התייחס להחלטה של מדינת פלורידה ואמר: "אני מברך את ידידנו במדינת פלורידה ובמיוחד המושל רון דסנטיס על ההחלטה הנכונה להוסיף את Airbnb לרשימת החברות שאמצו את קמפיין החרם האנטישמי. בפעם הראשונה, חברות שמאמצות חרם, דוגמת Airbnb, משלמות מחיר כלכלי כבד. אני אמשיך לפעול יחד עם ידידנו בארה"ב ובעולם כדי לסכל את קמפיין החרם ולהגן על ההתיישבות היהודית ביהודה, שומרון, רמת הגולן וירושלים".