"המאבק לא תם"

אליה בר קפרא, בנו של דוד בר קפרא שנרצח לפני כשלוש שנים וחצי מספר בראיון לערוץ 7 על החלטת משרד הביטחון להכיר באביו כנפגע טרור, זאת לאחר מאבק ארוך ומייגע.

"החלטה של משרד הביטחון התקבלה במשפחה בשמחה רבה אך עם עצב רב", הוא מספר ומציין כי לא ציפתה להתנגדות מצד המדינה להכיר ברצח כפיגוע טרור. "קיבלנו תמיכה מהציבור והפנינו שאלות מאוד קשות למשטרה ולשב"כ ולא קיבלנו מענה. עד היום חלק מהשאלות נותרו ללא מענה".

על הרצח הנורא והאכזרי הוא מספר, "לפני שלוש שנים וחצי ארבו שני מחבלים לילה שלם בכרם של אבי. תוך לימוד תורה של אבא שלי בכרם הם תוקפים אותו מאחור עם אלה ואבנים ולא הפסיקו עד אשר הוא הוכנע על הרצפה. המשטרה טענה כי מדובר בשוד ואנחנו לכל אורך הדרך שלא נגנב דבר ומדובר באירוע טרור. המכות הקשות שאבא ספג גם אחרי שהוא הוכנע מוכיחות כי המחבלים באו במטרה להרוג יהודי שלמד תורה בכרם".

"זו הייתה תקופה קשה ומתוחה מאז הרצח. במשך שלוש השנים האחרונות ניהלנו גם מאבק מול המחבלים במטרה שיכנסו לכלא לכמה שיותר שנים. אחד קיבל מאסר עולם והשני לצערי רק 18 שנים בכלא.

המאבק מול משרד הביטחון היה ארוך - משרד הביטחון טען שמדובר בשוד שהסתבך. השאלות הקשות והלא פתורות הגיעו למסקנה אחת שמדובר באירוע טרור וזה גם מה שגרם למשרד הביטחון להשתכנע לצערנו רק לאחר שלוש שנים וחצי".

"המאבקים פגעו בנו בצורה קשה - גם באבל הפרטי שלנו על אבינו וגם בהנצחתו. רק היום אנחנו פנויים לאסוף את השברים ולהתעסק בהנצחה.

המאבק לא תם, אנחנו מצפים שהבתים של מחבלים יהרסו ולקבל הכרה כמו כל משפחה אחרת. אחד הדברים הקשים שאני זוכר זה את יום הזיכרון הראשון שאף אחד לא התקשר ולא הוזמנו לשום טקס של נפגעי הטרור. היום הזה מהול בעצב רב ואני מקווה מאוד שאחרי המאבק נתמקד בהנצחה של אבא".