יעקב מרגי במכללה
יעקב מרגי במכללהצילום: יחצ

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי, ביקר במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום ליד נתיבות.

בתחילה נפגש ח"כ מרגי עם נשיא המכללה פרופ' שאול קרקובר, סגניו ד"ר צביה בר שלום וד"ר חיים שקד, מנכ"ל המכללה קובי ויצמן ועוד.

במהלך ביקורו נחשף מרגי לעשיה של המכללה בקרב אוכלוסיות שונות ומגוונות, והתרשם מההתפתחות והגדילה של השנים האחרונות. בהמשך נחשף לנושא איחוד המכללות לחינוך, ולקיצוצים שחלו בשנים האחרונות במשרד החינוך על המכללות לחינוך, שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים.

ח"כ מרגי הופתע מנושא הקיצוצים והדגיש בדבריו כי "כתושב הדרום שמכיר ומוקיר את פעילות המכללה ומבין היטב את הצרכים האקדמיים, המנהליים והביטחוניים הכרוכים בניהולה של מכללה אקדמית בפריפריה, כואב לי לשמוע על הקיצוצים שחלו על המכללות לחינוך בשנים האחרונות. אני אומר לכם חד משמעית: אם כואב אז תצעקו, אחרת הרופא לא יידע מה הבעיה, וחבל שהנושא לא הגיע עד כה לשולחני כיו"ר ועדת החינוך. גם לאחר הבחירות אפעל בעז"ה בכל האמצעים שיש לי על מנת לעזור למכללה שמשמשת כזרקור אקדמי, חברתי ותורני מוביל במרחב הדרום".

ח"כ מרגי, תושב הישוב שדה צבי שבנגב המערבי, מכיר מקרוב את המכללה ואת צרכיה הייחודיים כמוסד אקדמי בנגב, והביע הערכה רבה לעשייה האקדמית של המכללה. בהמשך היום ערך סיור מקיף במכללה והתרשם מהמרחבים והתפתחות הפיזית, ולאחר מכן נפגש חה"כ עם סטודנטים הלומדים במסלול לחינוך מיוחד, ושוחח עמם על הרפורמה בחינוך המיוחד שקידמה הוועדה בראשותו.

הסטודנטים הקשיבו לדבריו של מרגי שהסביר את השינויים בתוכנית הלימודים וההכשרה בעקבות הרפורמה, ועל הציפיה כי היא תשפיע רבות על מערכת החינוך כולה, ועל שילובם של תלמידי החינוך המיוחד ככל תלמיד אחר, עם הליווי הנדרש. בשיח שהתפתח בין הח"כ לסטודנטים הם דנו עימו על החשיבות של חיבור האקדמיה עם השטח ועל הציפיה שלהם מהכנסת להמשיך ולתמוך בסטודנטים לחינוך, כאלו שיחנכו את הדור הבא של ילדי ישראל.

נשיא המכללה, פרופ' שאול קרקובר אמר, "נמשיך לפעול נמרצות על מנת לקבל את התקציבים והאמצעים הנדרשים על מנת להעמיד כאן דור חדש של מורים מעולים. חה"כ מרגי הבטיח לסייע ככל הניתן ואנו מודים לו ומעריכים מאוד את ביקורו".